تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۲۱۸۳۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار: شرایط برای خانه‌دار شدن فرهنگیان در خوزستان فراهم می‌شود
  استاندار خوزستان گفت: ساز و کار لازم برای خانه‌دار شدن فرهنگیان استان با حمایت دستگاه‌های مربوطه انجام خواهد شد تا فرهنگیانی که فاقد مسکن هستند خانه‌دار شوند.

 قاسم سلیمانی دشتکی چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: از ۱۲ هزار نفر فرهنگی خوزستان که در مسکن ملی ثبت نام کردند تنها ۴۰۰ نفر توان مالی پرداخت سهم مشارکت خود را داشتند.

وی گفت: به همین منظور برای تامین مسکن فرهنگیان خوزستان با دستگاه های مربوطه وارد عمل خواهیم شد تا شرایط برای خانه دار شدن آنها فراهم شود.

استاندار خوزستان از راه و شهرسازی و کمیسیون ماده پنج ( بررسی و تصویب طرح های تفصیلی شهری و تغییرات آنها در هر استان ) خواست نسبت به تعیین تکلیف زمین هایی که متعلق به آموزش و پرورش هستند حداکثر تا پایان ماه جاری اقدام کنند تا برای ساخت مسکن فرهنگیان در زمین های مذکور اقدام شود.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی باید زمین های مرغوب در نقاط مختلف استان را  برای ساخت مسکن فرهنگیان شناسایی کند ضمن اینکه از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انتظار می رود در راستای ساخت مسکن فرهنگیان اقدام کند تا با قیمت تمام شده کمتری برای فرهنگیان استان مسکن ساخته شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد مازاد واحدهای مسکن مهر در استان باید به فرهنگیان واگذار شوند.

وی در ادامه در خصوص طرح مدرسه کانون تربیت محله بیان کرد: این کانون ها در مناطقی که مسجد وجود دارد نباید راه اندازی شوند بلکه فعالیت مدرسه کانون تربیت محله باید متمرکز در مناطق حاشیه ای و مناطق محروم با فاصله از مسجد باشد چرا که این کانون ها کار مساجد را انجام می دهند و نباید با فعالیت مساجد موازی کاری شود.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: در این کانون ها افراد صاحب نظر و افراد معتمد و روحانیون شرکت دارند و فعال هستند.

استاندار خوزستان در ادامه نشست با تاکید بر حمایت هر چه بیشتر از دانش آموزان با استعداد در استان اظهار داشت: دانش آموزان استعدادهای درخشان و دانش آموزانی که در المپیادهای علمی شرکت می کنند باید حمایت شوند.

 وی با بیان اینکه از این دانش آموزان بابت شرکت در کلاس های آموزشی شهریه ۴۰۰ هزار ریالی دریافت می شود بیان کرد: از ۵۰ درصد دانش آموزان بر اساس شرایطی که دارند شهریه دریافت شود و شهریه ۵۰ درصد دیگر دانش آموزان که توان مالی ندارند نیز از سوی استان پرداخت خواهد شد.

در ادامه این نشست نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: برای تامین و ساخت مسکن طلاب نیز لازم است کارگروهی در خوزستان ایجاد شود تا شرایط تامین واحد مسکونی برای آنها فراهم شود.

حجت الاسلام سیدمحمدنبی موسوی فرد اظهار داشت: مثلث خانه، مدرسه و مسجد یک ارتباط بسیار با ارزش است که خوشبختانه این ارتباط در خوزستان به خوبی وجود دارد.

وی گفت: در این راستا اهواز به ۴۵ منطقه تقسیم شده است و کارگروه هایی با محور مساجد برای پایش و حل مشکلات مردم و آسیب شناسی مناطق مختلف اهواز ایجاد شده است.

:
:
:
آخرین اخبار