تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۲۱۸۳۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس مجمع نمایندگان خوزستان:
اعلام وضعیت ویژه در استان باید عملی شود
 رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعلام وضعیت ویژه برای استان در حرف کافی نیست بلکه در عمل باید این کار صورت گیرد.

سیدکریم حسینی  بیان کرد: قطعی آب که چند روز پیش در اهواز رخ داد باعث شد تا مردم عادی با مشکل آب آشامیدنی روبه رو شوند که در این شرایط قرمز کرونایی بسیار خطر ساز است لذا وقتی می‌گوییم وضعیت خوزستان ویژه است باید وزارت نیرو و سایر وزارتخانه‌ها در کنار وزارت بهداشت و درمان پای کار بوده و نیازهای استان را هرچه سریع تر برطرف کنند.

وی با بیان اینکه نباید با کاهش ۷۰ درصدی پروازهای خوزستان صورت مساله را پاک کرد گفت: در شرایط موجود مشکل پرواز داریم لذا صحیح نیست ۷۰ درصد پروازهای خوزستان را کم کنیم در حالی که می‌توان تمهیداتی لحاظ کرد تا از انتشار بیماری به نقاط دیگر جلوگیری کنیم. 

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا در خوزستان پیگیر استخدام پرستار در خوزستان بودیم که خوشبختانه تعدادی جذب شدند و برای تبدیل وضعیت پرستاران قراردادی نیز اقداماتی انجام شد.

اختصاص سهمیه مناسب برای خوزستان در آزمون وزارت بهداشت

رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آزمون جدید وزارت بهداشت سهمیه بسیار خوبی نیز برای خوزستان در نظر گرفته شده گفت: کمبود پرستار در خوزستان، ناشی از تعداد زیاد مراجعات و اشغال تخت‌های بیمارستانی است. اکنون صدردرصد تخت‌های بیمارستانی بسیاری از نقاط خوزستان پر هستند که نیاز به پرستار در استان را بیشتر می کند. 

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی اافزود: پارسال با شیوع کرونا، تمام بیمارستان‌های اهواز و برخی نقاط استان مجهز به دستگاه اکسیژن ساز شدند.همچنین در خصوص دستگاه ونتیلاتور و تنفس مصنوعی، به صورت مرتب سهمیه به خوزستان اختصاص داده شد.

وی همچنین گفت: به دنبال تذکری که چند روز پیش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی دادم، از مسوولان انتظار کمک مالی و ارسال تجهیزات بیمارستانی از جمله دستگاه اکسیژن ساز و ونتیلاتور را برای خوزستان داریم.

حسینی افزود: باید مطالبات و حقوق کادر درمانی خوزستان به موقع پرداخت و پاداش ویژه‌ای برای آنها که در این مدت زحمات بسیاری متحمل شده‌اند، در نظر گرفته شود.

هم اکنون ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و هشت شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار