تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۱۸۳۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردم ایذه از حضور دسته‌جمعی در مراکز خرید پرهیز کنند
 سرپرست فرمانداری ایذه با اشاره به روزهای پایانی سال و افزایش خرید مردم گفت: مردم ایذه در حد امکان از حضور دسته‌جمعی در اماکن خرید پرهیز ، و برای خرید به صورت انفرادی به بازار مراجعه کنند.

 حسن نبوتی روز چهارشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان ایذه با تقدیر و تشکر از کادر درمان و سایر فعالان عرصه مبارزه با کرونا بیان کرد: با کمک رسانه‌ها حساسیت به نسبت خوبی درباره کرونا بین مردم به وجود آمده که از این بابت از رسانه‌ها تشکر می‌کنم؛ نقش رسانه‌ها در شرایط فعلی اگر بیشتر از کادر درمان نباشد، کمتر از آنها نیست.

وی افزود: با توجه به قرار داشتن در روزهای پایانی سال، شلوغی بازار، می‌تواند موجب تشدید شیوع کرونا در ایذه شود بنابراین از شهروندان درخواست می‌کنیم از مراجعه خانوادگی و دسته جمعی به بازار خودداری کنند و خرید خود را به صورت انفرادی انجام دهند.

سرپرست فرمانداری ایذه از ادامه ممنوعیت تردد بین شهری و بین استانی سخن گفت و خاطر نشان کرد: ورودی خوزستان از سمت دهدز با همکاری بخشداری و پلیس راه برای ورود خودروهای غیربومی و خروج خودروهای بومی استان پایش می‌شود.

وی با اشاره به منتفی شدن صدور مجوز تردد از سوی فرمانداری‌های خورستان ادامه داد: شهروندان برایدریافت مجوز تردد با خودروی شخصی به شهر یا استان دیگر به فرمانداری مراجعه نکنند.

نبوتی ادامه داد: کسانی که برای کار ضروری مانند درمان ناگزیر به خروج از شهرستان هستند، از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در صورت نیاز فوری و شدید شهروندان به تردد با خودروی شخصی، ابتدا فرد باید به شبکه بهداشت مراجعه کند افزود: در صورت تایید شبکه بهداشت و درمان مبنی بر نبود خدمات درمانی مورد نظر بیمار در شهرستان، معرفی‌نامه برای صدور مجوز به فرمانداری ارسال می‌شود تا همکاری لازم صورت گیرد؛ این مورد فقط برای بیماران حاد خواهد بود و برای بیماران سرپایی صدور مجوز تردد نخواهیم داشت.

سرپرست فرمانداری ایذه با بیان اینکه شیوع کرونای انگلیسی در ایذه را تایید یا تکذیب نمی‌کنم ادامه داد:موارد ابتلا به کرونای انگلیسی در چندین شهر خوزستان مشاهده شده‌ و با توجه به ترددهای بین شهری، انتقال ویروس به ایذه و وجود آن در آینده شهرستان انکار نمی‌شود.

وی با تاکید مجدد بر برگزار نکردن آیین عزا و عروسی در ایذه گفت: تا زمانی که ترددها، تجمع‌ها و برگزاری آیین‌ها ادامه پیدا کند خطر انتشار سریع ویروس وجود دارد؛ هر آیین جشن و ترحیم در واقع آیینی برای انتشار ویروس و ترحیم برای افراد شرکت کننده است.

رییس ستاد مقابله با کرونای شهرستان ایذه افزود: صاحبان آیین عزا و عروسی تا زمان شیوع ویروس کرونا، آیین خود را به صورت خانوادگی برگزار کنند.

وی در ادامه با انتقاد از حضور نیافتن برخی از اعضای ستاد مقابله با کرونای ایذه در این نشست گفت: برای این افراد اخطاریه صادر و در صورت تکرار مراتب به نهادهای بالا دستی آنها اطلاع داده خواهد شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار