تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۱۸۳۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح پنج طرح اقتصادی ۲هزار و ۱۴۰ فرصت شغلی در خوزستان ایجاد کرد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: افتتاح پنج طرح مهم اقتصادی و تولیدی در استان در طی سال جاری ۲هزار و ۱۴۰ فرصت شغلی را در خوزستان ایجاد کرده است.

امیر حسین نظری بیان کرد: ۱۳ طرح مهم اقتصادی در استان در دست ساخت و پیگیری هستند که در حوزه های مختلف صنایع پالایشگاهی، صنعت فولاد ،ماشین سازی، صنایع تبدیلی کشاورزی ، کانی غیرفلزی و صنایع جانبی نیشکر در ۱۰ شهرستان مهم استان طراحی شده اند.

وی گفت: سرمایه گذاری در این میزان طرح معادل ۱۶ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال معادل ۳هزار و ۶۷۸ میلیون دلار و اشتغال سه هزار و ۷۸۰ نفر است.

نظری بیان کرد: یک طرح نیز تا پایان امسال مراحل تست نهایی آن انجام می شود و به بهره برداری آزمایشی خواهد رسید و ۶ طرح باقیمانده در سال ۱۴۰۰ و ۲ طرح دیگر در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: با راه اندازی کامل این طرحها در استان خوزستان ، در بخش تولید فولاد خام به ظرفیت اسمی تولید ۲۵ درصد و در بخش محصولات فولادی (میلگرد) ۳۰ درصد و در بخش کانی غیرفلزی (سیمان) ۲۲ درصد و در حوزه صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی ۵۴ درصد و تولید روغن خوراکی ۱۲۰ درصد و تولید ام دی اف ۲۰۰ درصد اضافه خواهد شد.

 افزایش ۲۳ درصدی صدور پروانه بهره برداری درسال جاری

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: طی ۱۱ ماه سال جاری تعداد ۱۷۷ پروانه بهره برداری با حجم سرمایه گذاری ۵۹۵ هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال و اشتغال ۱۷ هزار و ۷۶۳ نفر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شد که نسبت به سال گذشته از نظر تعداد ۲۳ درصد افزایش داشته است.

نظری ادامه داد: طی همین مدت تعداد یکهزار و ۴۱۹ فقره جواز تاسیس با پیش بینی حجم سرمایه گذاری ۴۷۰ هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال و اشتغال ۲۷ هزار و ۸۱۹ نفر صادر شده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۵۱ درصد افزایش نشان می دهد .

وی افزود : افزایش تعداد پروانه های بهره برداری و جوازهای تاسیس طی سال جاری با وجود مشکلات اقتصادی نشان دهنده ظرفیت استان در جذب سرمایه گذاران خصوصی در راستای تولید و صنعت است. رییس سازمان صمت استان بیان کرد: براین اساس تکمیل و توسعه زیرساختهای مناسب و ارتقاء شاخصهای کسب و کار استان می تواند بر جذابیت سرمایه گذاری و توسعه صنعتی استان و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان تاثیر گذار باشد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار