تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۱۸۳۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بررسی از سرگیری تردد مسافری در مرز چذابه / تردد غیررسمی در مرز انجام نمی‌شود
 فرماندار دشت آزادگان گفت: با توجه به اقدامات انجام‌شده در مرز چذابه، به دنبال بررسی این موضوع هستیم تا تردد مسافران در مرز چذابه از هفته آینده با انجام تست‌های سریع و PCR از سر گرفته شود.

حمید سیلاوی با اشاره به آخرین وضعیت مرز چذابه اظهار کرد: بخش مسافری مرز چذابه در دشت آزادگان از هفته‌های گذشته برای تردد بسته شده است اما یک آزمایشگاه مجهز تست PCR و یک نقاهتگاه در مرز ایجاد شده تا در صورت بازگشایی مرز، استفاده شود.

وی افزود: با توجه به اقدامات انجام‌شده در مرز چذابه، به دنبال بررسی این موضوع هستیم تا تردد مسافران در مرز چذابه از هفته آینده با انجام تست‌های سریع و PCR از سر گرفته شود.

سیلاوی در پاسخ به اینکه آیا تردد غیر رسمی از مرزهای منطقه انجام می‌شود که عامل شیوع کرونا باشد و نتوان آن را کنترل کرد؟ گفت: هیچ تردد غیر رسمی در مرزهای منطقه انجام نمی‌شود. هنگ مرزی در دشت‌ آزادگان به طور کامل مناطق مرزی را زیر نظر دارد و هیچ تردد غیر رسمی و قاچاقی در منطقه نیست. تنها تعدادی از صیادان در هورالعظیم به صید ماهی می‌پردازند که آن‌ها نیز کارت شناسایی دارند و کنترل‌شده هستند.

وی در خصوص آخرین وضعیت دشت آزادگان در شیوع کرونا نیز افزود: در حال حاضر دشت آزادگان جزو ۱۱ شهرستان با وضعیت قرمز شیوع کرونا در خوزستان است.

وی افزود: کار مبارزه با شیوع ویروس کرونا در دشت آزادگان به مردم واگذار شده و شاهد همکاری مردم هستیم که این موضوع باعث شده است وضعیت رو بهبود باشد.

فرماندار دشت آزادگان تصریح کرد: پس از قرمز شدن وضعیت دشت آزادگان، برای بستری بیماران دو بخش در بیمارستان این شهرستان در نظر گرفته شد. در بدترین روزهای شیوع کرونا، تعداد بیماران بستری در بیمارستان به ۴۱ نفر رسید اما اکنون ۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در دشت آزادگان بستری هستند.

سیلاوی با اشاره به اجرای اقدامات برای کنترل بیماری گفت: تاکنون در بحث محدودیت‌های اعمال‌شده از بیش از ۴۵۰ واحد صنفی بازدید شده و ۳۲ واحد صنفی پملب شده‌اند. ۷۵۰ مورد بازدید مستمر نیز از سوی هلال احمر و شبکه بهداشت انجام شده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار