تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۱۸۳۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسعه مدارس استعدادهای درخشان در خوزستان
 رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تا سال ۹۷، در استان خوزستان ۲۸ مدرسه استعدادهای درخشان وجود داشت اما با پیگیری‌های صورت گرفته این مدارس در دو سال گذشته افزایش یافته‌اند.

جمال حیدری اظهار کرد: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ یک آزمون سنجش ملی است که سیاستگذاری آن توسط سازمان ملی استعدادهای درخشان تدوین شده است. این آزمون برای دانش‌آموزان متقاضی ورودی پایه ششم به هفتم و پایه نهم به دهم به مدارس استعدادهای درخشان است.

وی با بیان اینکه آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان هر ساله برای دانش‌آموزان داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: شیوه‌نامه و دستورالعمل آزمون در حال تدوین است و تا نیمه دوم اسفند سال ۹۹ به استان‌ها ابلاغ خواهد شد. همچنین فرآیند ثبت‌نام در فروردین سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: با توجه به وضعیت کرونا به احتمال زیاد آزمون استعدادهای درخشان در بازه زمانی خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و چون آزمون ملی و هماهنگ است، با تایید ستاد ملی مدیریت کرونا برگزار خواهد شد.  

حیدری ادامه داد: همه خانواده‌ها و متقاضیان شرکت در آزمون استعدادهای درخشان می‌توانند برای اطلاع بیشتر از این آزمون به سایت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مراجعه کنند.  

وی در پایان گفت: تا سال ۹۷، در استان خوزستان ۲۸ مدرسه استعدادهای درخشان وجود داشت اما با پیگیری‌های صورت گرفته این مدارس در دو سال گذشته در ایذه، مسجدسلیمان و ماهشهر با اولویت دختران راه‌اندازی شدند. همچنین در سال ۹۹ یک مدرسه دخترانه استعدادهای درخشان در خرمشهر راه‌اندازی شد و برای سال آینده نیز تلاش خواهیم کرد که مدارس استعدادهای درخشان را برای پسران هم توسعه دهیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار