تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۱۸۲۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از آموزش آنلاین در کنار رودخانه تا تکنولوژی اینترنت 4G و 3G
با وجود اینکه اهالی 9 روستای بخش مرکزی اهواز از وضعیت اینترنت گله‌مند هستند اما مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان می‌گوید: این روستاها دارای تکنولوژی اینترنت 4G و3G هستند.
از آموزش آنلاین در کنار رودخانه تا تکنولوژی اینترنت 4G و 3G

با توجه به  جایگزینی آموزش آنلاین به جای آموزش حضوری برخی از اعضای شورای روستا و دهیاران روستاهای بخش مرکزی اهواز  در تماس با خبرگزاری فارس از وضعیت آنتن‌دهی اینترنت در این بخش و عدم رضایت‌مندی دانش‌آموزان گله کردند و درخواست حل مشکل اینترنت روستاها از طریق خبرگزاری فارس شدند.

وضعیت اینترنت در 9 روستا مناسب نیست

سید راهی جعاوله رئیس شورای روستای سید سعد، با بیان اینکه وضعیت اینترنت در 9 روستا از روستاهای بخش مرکزی اهواز مناسب نیست، اظهار کرد: دانش‌آموزان در روستاهای حموله یک، دو و سه، سید سعد، سید نبی، سید معن، سید ظاهر، سید هاشم،  و سید یدیم برای اینکه برای دسترسی به اینترنت به کنار رودخانه و یا روستاهای نزدیک که دکل اینترنت دارند می‌روند.

وی افزود: در هیچ کدام از این روستاها دَکلی وجود ندارد که اینترنت ما قوی شود تنها در بامدژ یک دکل گذاشته‌اند که فاصله آن تا روستاهای ما دور است.

 

رئیس شورای روستای سید سعد گفت:  با توجه به اینکه در شهر الهایی، روستای شعیبیه و سمت منطقه تصفیه نیشکر دکل وجود دارد وضعیت اینترنت خوب است به همین دلیل بیشتر اهالی  و دانش‌آموزان برای استفاده از اینترنت به سمت این روستاها که در نزدکی ما هستند می‌روند.

دانش‌آموزان برای دریافت اینترنت کنار رودخانه می‌روند

یکی از اهالی روستا نیز به خبرنگار فارس گفت: بچه‌های روستا برای اینکه آموزش آنلاین را از دست ندهند از آنجایی که اینترنت اینجا ضعیف است مجبور می‌شوند بالای پشت بام خانه‌ها بروند.

وی افزود: برخی هم آموزش آنلاین خود را در کنار رودخانه سپری می‌کنند چرا که اینترنت در کنار رودخانه H می‌شود و بهتر می‌توانند تصاویر را دریافت کنند و یا فیلمی را دانلود کنند.

روستاها دارای تکنولوژی اینترنت 4G و3G  هستند

اما علی صالح نساج در این رابطه  گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته روستای حموله دارای تکنولوژی اینترنتG4 و3G   ایرانسل و همراه اول است.

وی افزود: روستای سید سعد و سید نبی  دارای تکنولوژی اینترنت 4G و3G ایرانسل بوده و در حال ارتقاء سایت از طریق طرحuso  از  محل اعتبارات وزارت  به تکنولوژی 4G و 3G توسط همراه اول است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با بیان اینکه روستای سید معن و سید ظاهر دارای اینترنت 4G و3G ایرانسل است، گفت: قرار است سایت جدید توسط همراه اول در روستای سید معن نصب و راه اندازی شود.

صالحی نساج بیان کرد: روستای سید یدیم نیز در حال ارتقا سایت از طریق طرح uso از محل اعتبارات وزارت به تکنولوژی اینترنت 4G و3G توسط همراه اول است

وی با بیان اینکه  با بیان اینکه روستاهای حموله دو و سید هاشم طبق آخرین فایل سرشماری 95  اطلاعات آن‌ها وجود ندارد، عنوان کرد: اکثر روستاهای بالای 20 خانوار استان خوزستان به شبکه ارتباطی متصل شده‌اند و تا پایان امسال 282 روستای باقی‌مانده نیز  به اینترنت پایدار و پرسرعت متصل خواهند شد.

 صالحی نساج افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور تحقق «عدالت ارتباطی» که از مصادیق «عدالت اجتماعی» است تاکنون نزدیک به  95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور را به شبکه ارتباطی متصل کرده است که این عدد تا پایان سال به صد در صد می‌رسد.

 طبق اعلام اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان دارای دو هزار 228 روستای بالای 20 خانوار است که از این تعداد تاکنون یکهزار و 946 روستا به شبکه ارتباطی متصل شده‌اند و تا پایان سال نیز 282 روستای باقی‌مانده به اینترنت پایدار و پرسرعت متصل خواهند شد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار