تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۱۸۲۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اصناف متخلف در فروش روغن خوراکی در خوزرستان تعطیل می‌شوند
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: واحد صنفی یا فروشگاهی که به همراه روغن خوراکی کالای دیگر را به اجبار به فروش برساند تخلف کرده و مستوجب تعطیلی خواهد بود.

 سید نورالله حسن زاده سه شنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: با تلاش و همکاری سازمان صمت استان و ۲ کارخانه تولید روغن در خوزستان مشکل کمبود روغن در استان برطرف شده است و از واحدهای صنفی و فروشگاهها تقاضا داریم که نهایت همکاری را برای رفاه حال مردم در این بخش داشته باشند.

وی افزود: برخلاف سایر استانها که همچنان با مشکل کمبود روغن خوراکی مواجه هستند در خوزستان این مشکل برطرف شده و با متخلفان در این بخش برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

حسن زاده با  گله مندی از ۲ نرخی بودن برخی کالاها افزود: ۲ نرخی بودن کالاها باعث می شود تا فضایی برای فساد و تخلف ایجاد شود و کالا با قیمت چند برابر به دست مردم برسد، به همین منظور با ستاد تنظیم بازار کشور و وزارت صمت نامه نگاری انجام دادیم تا ۲ نرخی بودن کالاها حذف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه با اشاره به وضعیت تامین نهاده های دامی در استان افزود: با توجه به اینکه در فصل بهار برداشت گندم و چغندر آغاز می شود و کامیون های زیادی در این بخش کار حمل و نقل را انجام می دهند با هماهنگی استاندار خوزستان نامه نگاری با مرکز انجام دادیم تا ۹۰ درصد نهاده های دامی در بندر حمل و در بازار عرضه شود تا در زمان پیک استفاده از کامیون ها با مشکل حمل و عرضه نهاده در بازار استان مواجه نشویم.

حسن زاده گفت: ۷۰ درصد نهاده های دامی توسط بخش خصوصی تامین می شود و به دلیل اینکه بخش خصوصی در تامین ارز با مشکلاتی مواجه می شود در موارد زیادی در تامین و یا قیمت نهاده با مشکلاتی مواجه هستیم.

 شدت گرفتن دوباره برخورد با قاچاقچیان دام از خوزستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: در تولید دام سبک و سنگین مشکلی وجود ندارد اما متاسفانه همچون چند ماه گذشته قاچاق دام سبک از استان شدت گرفته و به همین دلیل با کمبود و افزایش قیمت این شاخص در بازار مواجه شده ایم.

حسن زاده افزود: برای تشدید نظارتها و کنترلها و برخورد با قاچاق دام دراستان با واحدهای امنیتی استان مکاتبه می کنیم تا از خروج دام از استان به کشور دیگر جلوگیری شود.

وی با اشاره به وضعیت تامین مرغ در بازار استان ادامه داد: متاسفانه آمارهایی که از میزان تولید مرغ در خوزستان وجود دارد با خروجی و وضعیت عرضه این کالا در بازار بسیار متفاوت است.( در چند روز اخیر بازار استان با افزایش قیمت و کمبود مرغ مواجه بوده است.)

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: رصد تحویل مرغ از مرغداری ها به کشتارگاه های استان بر اساس میزان تولیدی که دارند باید با شدت و جدیت بیشتری انجام شود.

به گفته وی در خوزستان ۷۵۰ واحد تولیدی مرغ فعال هستند.

در ادامه این نشست مدیرکل دامپزشکی خوزستان بیان کرد: متاسفانه در برخی موارد مرغداری ها میزان جوجه ریزی را بالاتر از حد واقعی اعلام می کنند و نهاده بیشتری را دریافت می کنند، این موضوع می تواند باعث فروش نهاده در بازار آزاد با قیمت های بالاتر شود.

مصطفی کنارکوهی با اشاره اینکه میزان تولید مرغ در استان مناسب است اظهار داشت:آمار تولید مرغ در خوزستان کم نیست اما قیمت مرغ در بازار متناسب با قیمت مصوب نیست.

وی افزود: عملیاتی کردن طرح های نظارتی و رصد سازمان جهاد کشاورزی بر عرضه مرغ در خوزستان می تواند جلوی بسیاری از تخلفات در این بخش را بگیرد و باعث کاهش تنش بازار مرغ شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار