تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۲۱۸۱۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم ارائه نتیجه آزمایش کرونا برای ورود به پایانه‌های خوزستان
فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت بیماری کرونا گفت: افرادی که قصد سفر دارند ملزم به ارائه نتیجه آزمایش تشخیص کرونا برای استفاده از سرویس حمل و نقل مسافرین هستند.

ولی‌الله حیاتی امروز (۱۱ اسفندماه) در بازدید از پایانه‌های مسافری راه آهن و فرودگاه اهواز با بیان اینکه نظارت بر اجرای پروتکل‌ها یکی از محورهای قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان است، گفت: در بازدیدی که از راه آهن و فرودگاه اهواز داشتیم پروتکل‌ها تا حدودی رعایت شده بود اما مهم‌ترین موضوع برای قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مقابله با کرونا، رعایت استفاده از یک‌سوم ظرفیت پایانه‌های حمل و نقل مسافرین در شهرهای با وضعیت قرمز استان است.

وی افزود: متأسفانه شاهد عدم رعایت استفاده از یک‌سوم ظرفیت پایانه‌های حمل و نقل مسافرین بودیم که پیرو آن تذکرات لازم داده شد.

حیاتی با تأکید بر لزوم ارائه نتیجه آزمایش تشخیص کرونا برای تهیه بلیت و استفاده از سرویس حمل و نقل عنوان کرد: افرادی که به عنوان مسافر به پایانه‌های حمل و نقل مسافرین مراجعه می‌کنند، باید ۹۶ ساعت قبل از حرکت تست ابتلا به ویروس کرونا را انجام داده باشند و در صورتی که در فاصله زمانی کمتر از ۹۶ ساعت برای تهیه بلیت و ورود به پایانه‌ها مراجعه می‌کنند، باید نتیجه تست منفی خود را ارائه بدهند تا بتوانند از سرویس حمل و نقل مسافرین در راه آهن یا فرودگاه استفاده کنند.

وی افزود: نرم‌افزار کاربردی موبایل ماسـک هم در این خصوص برای کنترل بهتر معرفی شده که نیازمند دقت و توجه بیشتر است.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت بیماری کرونا گفت: مراکز انجام تست PCR در نزدیک‌ترین نقاط منتهی به راه آهن و فرودگاه اهواز توسط دانشگاه علوم پزشکی استقرار پیدا کردند تا مسافرین با مراجعه به این مراکز در سریع‌ترین زمان ممکن آزمایش تشخیص ابتلا به ویروس کرونا را انجام دهند.

حیاتی بیان کرد: با تشدید نظارت بر فعالیت اصناف تنها گروه یک اجازه فعالیت دارند و مردم نیز که در محوریت قرار دارند با رعایت پروتکل‌ها می توانند به مدیران اجرایی در مدیریت و توقف شیوع بیماری کرونا کمک بسزایی کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار