تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۱۸۱۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قطع 200 درخت گردو به دلیل اختلافات خانوادگی بود
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان باغملک با اشاره به قطه 200 درخت گردو در منطقه گندمکار امام زاده عبدالله، گفت: بارها اختلاف قومی، قبیله‌ای و حتی خانوادگی سبب شده است برخی افراد درختان گردو مربوط به شخصی که با آن اختلاف دارند قطع کنند.
قطع 200 درخت گردو به دلیل اختلافات خانوادگی بود

 در چند روز گذشته یکی از فعالان محیط زیست باغملک خبری مبنی بر اینکه افرادی ناشناس اقدام به قطع 200 درخت گردو در منطقه گندمکار امام زاده عبدالله کرده‌‌اند  را برای خبرگزاری ارسال کرد تا این موضوع پیگیری شود.

درختان گردو با وجود قرار گرفتن در مناطق تحت مدیریت اداره منابع طبیعی، اما از آنجایی که در طرح باغات و در اختیار مالک خصوصی قرار دارند جزء طرح‌های توسعه باغات و تحت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان باغملک هستند به همین دلیل مدیریت و مسوولیت آن‌ها با این اداره است.

یوسف پیش‌بین رئیس جهاد کشاورزی شهرستان باغملک اظهار کرد: اراضی امام زاده عبدالله اراضی ملی به شمار می‌روند که هم شامل زمین‌های جنگلی و غیر جنگلی است که اهالی بین ارضی جنگلی  و بلوط اقدام به کاشت درختان گردو کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در کنار این اراضی چشمه وجود داشت و آب مورد نیاز درختان را تامین می‌کرد، افزود: اهالی به صورت عرفی خود را صاحب این اراضی دانسته و حدود 400 تا 450 هکتار  درخت گردو کاشته‌اند به طوری که در بین این درختان، درخت 100 ساله هم پیدا می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان باغملک گفت: بارها اختلاف قومی، قبیله‌ای و حتی خانوادگی سبب شده است برخی افراد درختان گردو مربوط به شخصی که با آن اختلاف دارند قطع کنند.

پیش‌بین بیان کرد: اینجا منطقه سردسیری است و کسی در این منطقه زندگی نمی‌کند اما اهالی میدانند کدام درختان مربوط به کدام شخص یا خانواده است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار