تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۱۸۱۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۵ اسفند؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی فردوسی
 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فردوسی، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۵ اسفند ۹۹ آثار خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنند. جشنواره ملی فردوسی نخستین رویدادی است که مختص زبان و ادبیات فارسی است و تاکنون رویدادی به این شاخصی و در این سطح در کشور وجود نداشته است.

کوروش مودت  در خصوص برگزاری جشنواره ملی فردوسی اظهار کرد: جشنواره فردوسی در ابتدا توسط استان خوزستان ابداع شد و برای برگزاری آن سال ۹۷ از سازمان ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان مجوز کسب کردیم. این جشنواره در جهت پاسداشت زبان و ادبیات فارسی‏، هویت ایرانی اسلامی و شناسایی استعدادهای ادبی دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی افزود: نخستین دوره این جشنواره سال ۹۷ در قطب ۲ کشور که شامل استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و استان خوزستان است، برگزار شد. در نخستین دوره از این جشنواره ۱۷۰ اثر در چهار محور شامل شعر، داستان و داستانک، مقاله و دلنوشته دریافت کردیم و آثار برگزیده این دوره در یک کتاب چاپ شدند. سال گذشته نیز دومین دوره این جشنواره در سطح ملی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برگزاری سومین دوره جشنواره ملی فردوسی در سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: دبیرخانه این جشنواره در استان خوزستان است. همچنین رییس سازمان استعدادهای درخشان به عنوان رییس شورای برگزاری سومین جشنواره ملی فردوسی است. برای برگزاری این جشنواره نهادها و سازمان‌هایی حامی هستند که شامل سازمان ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، کانون پرورش فکری، اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با محوریت اداره استعدادهای درخشان و دانشکده ادبیات دانشگاه شهید چمران اهواز است.

مودت با بیان اینکه پوشش جشنواره امسال افزایش پیدا کرده است و در سه سطح دانش‌آموزان، دانش‌آموختگان و فرهنگیان مدارس استعدادهای درخشان خواهد بود، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۵ اسفند ۹۹ آثار خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنند و از ۲۵ اسفند تا ۲۵ فروردین نیز، آثار داوری می‌شوند و نتایج پایانی تا هفته اول اردیبهشت اعلام می‌شود. همچنین در خصوص زمان تقدیر از برگزیدگان، با توجه به وضعیت شیوع کرونا، در آینده برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: جشنواره ملی فردوسی نخستین رویدادی است که مختص زبان و ادبیات فارسی است و تاکنون رویدادی به این شاخصی و در این سطح در کشور وجود نداشته است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار