تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۱۸۱۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۱۰ کیلومتر فیبر نوری در خوزستان نصب شد
  مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: ۲۱۰ کیلومتر فیبر نوری در استان از ابتدای امسال تاکنون توسط این شرکت ایجاد شده و در برخی مسیرهای فیبرنوری نیز رینگ ارتباطی نصب شده تا در صورت مشکل شبکه ارتباطی همچنان پایدار باشد.

رحیم فلاح زاده بیان کرد: ایجاد ۲۰۰ کیلومتر دیگر فیبر نوری در استان در برنامه کاری این شرکت است و در تمامی شهرهای استان بستر استفاده از فیبر نوری فراهم شده است.

وی گفت: ۲هزار و ۴۳۲ پورت فیبر نوری در استان نصب شده و تلاش داریم برای افزایش کیفیت شبکه ارتباطی و اینترنتی استفاده از این ظرفیت را افزایش دهیم.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان ادامه داد: به۸۰۰ مشترک درسازمان های مختلف استان فیبر نوری ارائه شده است.

اتصال ۱۵۰ دوربین کنترل نظارت درشهرستان ها اهواز و کارون به فیبر نوری

مدیر مخابرات منطقه خوزستان بیان کرد: طی تفاهم نامه با شهرداری اهواز و بر اساس بررسی ها مقرر شد ۱۵۰ دوربین کنترل نظارت شهرستان های اهواز و کارون برای مشاهده بهتر و با کیفیت تر تصاویر به فیبر نوری متصل شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه اغلب دانشگاه های استان از بستر فیبر نوری استفاده می کنند افزود: برخی دانشگاه های استان از جمله دانشگاه های علوم پزشکی اهواز و کارون به ویژه بعد از جریان کرونا از بستر فیبر نوری برای بالا رفتن سرعت و کیفیت استفاده می کنند.

فلاح زاده افزود: در صورتی که دانشگاهی تمایل به استفاده از فیبر نوری را دارد درخواست دهد و مخابرات آمادگی ارائه این خدمت را دارد و در صورت نیاز امکان تخفیف در هزینه ها هم وجود دارد.

نصب و راه اندازی ۱۳۷ دکل و سایت جدید مخابراتی در خوزستان

مدیر مخابرات منطقه خوزستان بیان کرد: نصب و راه اندازی ۱۳۷ دکل و سایت مخابراتی جدید در استان در برنامه کاری این شرکت است که تا کنون ۴۱ سایت نصب و ۱۷ سایت وارد مدار شده است.

فلاح زاده ادامه داد: با وارد مدارشدن این تعداد سایت رضایت مندی نسبی در بین مشترکان همراه اول ایجاد شده است.

اتصال ۲هزار و ۹۰۰ مدرسه به شبکه شاد توسط مخابرات خوزستان

فلاح زاده در ادامه با اشاره به عملکرد مخابرات استان در اتصال مدارس به شبکه شاد ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا از سال گذشته آموزش دانش آموزان به صورت غیر حضوری و در بستر شاد و فضای مجازی در حال انجام است.

وی افزود: ۲ هزار و ۹۰۰ مدرسه توسط این شرکت به شبکه شاد متصل شده اند و اینترنتی که برای استفاده از شاد مصرف می شود به صورت رایگان است.

مدیر مخابرات خوزستان ادامه داد: در ابتدا مقرر شد که به هر مدرسه ۴۰ گیگ اینترنت رایگان و مودم تحویل داده شود که این میزان به ۷۰ گیگ افزایش یافت.

بیش از پنج میلیون مشترک تلفن همراه و بیش از یک میلیون مشترک تلفن ثابت زیر پوشش مخابرات خوزستان هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار