تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۱۸۱۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
والدین از کودکان خود در برابر خطرات فضای مجازی محافظت کنند
 رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به لزوم مراقبت از کودکان در حوزه های مختلف گفت : خانواده ها باید به کودکان خود بیاموزندچه وقت و چه مدت می توانند در فضای مجازی بمانند و از چه سایت هایی مجازند دیدن کنند تا از آنان دربرابر خطرات این فضا محافظت کنند .

سرهنگ شاهین حسنوند   اظهار داشت: باید بپذیریم که مسئولیت استفاده کودکان از کامپیوتر به عهده خانواده هاست و آنها هستند که به شدت خطرات و تهدیدات پیش روی کودک را کاهش می‌دهند  ، و در عین حال به کودکانشان اجازه می‌دهند تجربیات مثبت و بسیار مفیدی بدست آورند.

وی با بیان اینکه استفاده روزافزون از کامپیوترها نیازمند نظارت بهتر است، افزود : تعداد اندکی ازکودکان ممکن است خارج از چارچوبی که والدین برای آنها تعیین می کنند در اینترنت فعالیت کنند، با این وجود تنها نیمی از والدین می‌گویند که درباره امنیت در اینترنت با کودکانشان صحبت می‌کنند،  و آنها هم این کار را تنها یکبار و بصورت نصیحت که «در دنیای آنلاین از غریبه ها حذر کنید» به فرزندان خود می‌گویند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان خاطرنشان کرد : با کودکانتان صحبت کنید که در اینترنت چه کاری انجام می‌دهند و دوستانشان در اینترنت چه کار می‌کنند ، این سوال توجه را از کودک منحرف کرده و به فعالیت های اینترنتی عمومی در اطراف وی هدایت می‌کند.

سرهنگ حسنوند گفت : این روش برای آغاز کار و ساده و عادی نگاه داشتن موضوع است ،والدین  باید کودکان را مطمئن سازند که به خاطر پاسخ هایشان آنها را تنبیه نخواهند کرد . با این روش می توانند اطلاعاتی درباره بازی، چت، شبکه‌های اجتماعی و حتی تکالیف و فعالیت‌های تحقیقاتی آنها کسب کنند.

وی به خانواده ها توصیه کرد: از کودکان خود سوال کنید جدیدترین و پرطرفدارترین وب سایت‌های مورد علاقه آنها کدامند و از خود بپرسید این سایت‌ها چرا برای آنها محبوبیت دارند ، همچنین درباره سایت‌هایی که محبوبیت ندارند نیز سوال کنید و از آنها بخواهید سایت های مورد علاقه خود را به شما نشان بدهند .

رئیس پلیس فتا استان خوزستان بیان کرد : بهتر است وقت بگذارید و سایت های مورد علاقه کودکان را تماشا کنید ، از آنها بپرسید تنظیمات امنیتی خود را چگونه انجام می دهند «به بالا و پایین صفحات آن سایت ها دقت کنید» ، در صورتی که تصمیم می‌گیرید خودتان این تنظیمات را برقرار کنید اجازه دهید کودکان نیز در جریان کار قرار گیرند.

سرهنگ حسنوند با عنوان اینکه از کودکان بخواهید که بگویند تاکنون زمانی که آنلاین بوده‌اند با مورد عجیبی برخورد کردند گفت : می‌توانید در مورد جستجوهای تصادفی کودکانتان در وب سوال کنید ، به این روش که مطمئن شوید کودکانتان می‌توانند صحبت کنند و اگر اتفاق بدی در دنیای آنلاین بیفتد تنبیه نخواهند شد ،  چنانچه  کودکتان عضو فعالی در وب است به او بگویید که اگر اتفاق بدی در صفحات وب رویت کرد ، می‌تواند برای کمک خواستن به شما مراجعه کند و تنبیه هم نخواهد شد.

ابزارهای پیشرفته کنترل والدین بر کودکان

رئیس پلیس فتا استان خوزستان اظهار داشت: در کنار انتخاب دقیق شما در رابطه با تنظیمات صحیح امنیتی، می توانید از مزایای برخی ابزارهای کنترلی والدین که در مجموعه آنتی ویروس های معروف عرضه می‌شوند نیز استفاده کنید.

وی ادامه داد :  می‌توانید سایت‌هایی را که کودکانتان مشاهده می‌کنند بررسی کرده و ببینید که موارد مضر و نامناسبی دارند یا خیر ، علاوه بر آن می‌توانید زمانی را که در برخی از سایت‌ها می‌گذرانند را نیز مشاهده کنید این کار در تنظیم زمان فرزندتان برای انجام تکالیف مدرسه و کار با اینترنت کمک می‌کند تا هر زمان که لازم بود کامپیوتر را خاموش کنید تا مطمئن شوید که قوانین اجرا می‌شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار