تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۱۸۰۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قیمت‌گذاری گندم به هفته آینده موکول شد/ نرخ پیشنهادی برای هر کیلو گندم، ۵ هزار و ۳۰۰ تومان
 هاشمی گفت:در جلسه فردای شورای قیمت‌گذاری محصولات استراتژیک درباره نرخ دانه‌های روغنی و چای تصمیم‌گیری می‌شود و اصلاح قیمت گندم به هفته آینده موکول شد.

هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شرایط مطلوب مزارع گندم اظهار کرد: با تشکیل شورای قیمت گذاری و امیدواری به اصلاح قیمت خرید تضمینی، کشاورزان در ارتباط با بحث تغدیه و مدیریت مزرعه استقبال خوبی داشتند.

وی افزود: فردا در جلسه شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک، درباره نرخ خرید تضمینی دانه‌های روغنی و چای تصمیم گیری می‌شود و برآورد‌ها حاکی از آن است که در جلسه هفته آینده شورا، اصلاح قیمت گندم مورد بررسی قرار گیرد.

هاشمی ادامه داد: با برآورد هزینه‌های تولید از نقاط مختلف کشور و احتساب سود معقول، بنیاد ملی گندمکاران نرخ ۵ هزار و ۳۰۰ تومان را برای خرید تضمینی هر کیلو گندم پیشنهاد داده است و باید منتظر ماند که چه نرخی در شورا به تصویب می‌رسد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه نیازی به واردات گندم ‌نداریم، بیان کرد: با توجه به سطح زیر کشت و شرایط مطلوب مزارع پیش بینی می‌شود که تولید گندم به حدود ۱۴ میلیون تن برسد که طی سال‌های قبل به علت نرخ پایین گندم و امتناع کشاورز از عرضه به مراکز دولتی و هدر رفت گندم در سایر بخش ها، دولت اقدام به واردات می‌کرد که با اصلاح نرخ منطقی، مشکلی در تامین نداریم.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به تشکیل شورای قیمت گذاری به کشاورزان توصیه می‌شود که به منظور افزایش بهره وری و تولید عزم‌خود را در ارتباط با تغذیه مزارع جزم کنند و از عرضه محصول در زمان برداشت به سلف خرها اجتناب کنند و همواره گندم تولیدی را تحویل مراکز خرید دهند تا نیازی به واردات نباشد.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار