تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۲۱۸۰۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرط تردد هوایی مسافران از خوزستان انجام تست سریع کرونا است
 رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: شرط تردد هوایی مسافران از خوزستان انجام تست سریع تشخیص کروناست که انجام آن هم کاملا رایگان است‌.

 دکتر فرهاد ابول نژادیان شامگاه یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی در صدا و سیمای خوزستان اظهار داشت: برای اینکه ویروس به سایر نقاط کشور منتشر نشود مصوب شده افرادی که از طریق پرواز ، قصد خروج از استان را دارند باید ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از سفر به مراکز بهداشتی ما مراجعه کرده و تست سریع انجام دهند و هیچ الزامی به انجام تست pcr  نیست. 

وی افزود: اگر فردی علائم بیماری را داشت یا همکاران ما در فرودگاه تشخیص دادند که او حتما باید تست pcr انجام دهد، هیچ الزامی به پرداخت هزینه سه میلیون ریالی نخواهد داشت، این افراد می توانند به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و با ارائه نسخه پزشک تست pcr انجام دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت:  ۶۲ مرکز منتخب بهداشتی در استان تست سریع انجام می دهند همچنین ۱۱ مرکز منتخب در اهواز به مردم خدمات ارائه می دهند.

وی افزود: بار مراجعه به بیمارستان های استان مخصوصا در شهرهای اهواز، ماهشهر،  دشت آزادگان، شوشتر و دزفول در روزهای اخیر زیادتر شده تا حدی که بیمارستان‌های ما تحت فشار هستند.

ابول نژادیان گفت: خوشبختانه پروتکل های بهداشتی در یک هفته اخیر از سوی مردم، سازمان‌ها و ادارات بیشتر و بهتر انجام می شود اما برای کنترل این بیماری نیاز به همراهی و همکاری بیشتری از سوی مردم داریم.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد موارد ابتلا به بیماری در خانواده ها اتفاق می‌افتد افزود: خیلی از مردم تصور می‌کنند ضعف یا بی‌حالی صرفا  یک سرماخوردگی ساده است لذا از مردم خواهش می کنیم که در این شرایط هر نوع علائمی را کرونا بدانند مگر خلاف آن ثابت شود.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی شیوع کرونا هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار