تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۲۱۸۰۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح تفکیک پسماند شهری در اندیمشک اجرا می‌شود
رئیس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: طرح تفکیک پسماند شهری به زودی در این شهرستان اجرا می‌شود.

سعید عیدی گماری اظهار کرد: مجموعه اداره محیط زیست اندیمشک یکی از وظایف ذاتی خود را حفاظت و حراست از محیط زیست می‌داند و در این زمینه از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد کرد.

وی محیط زیست را برای تداوم حیات در زمین دارای جایگاه حیاتی دانست و افزود: محیط زیست یا اکوسیستمی که در آن زندگی می‌کنیم، خدمات طبیعی بسیاری را برای انسان و سایر موجودات ارائه می‌کند که این امر برای سلامت، کیفیت زندگی و بقای حیات ضروری است.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک تصریح کرد: طرح تفکیک پسماند شهری در اندیمشک توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی به زودی با هدف حراست از محیط زیست در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی افزود: کاهش آلودگی هوای حاصل از سوختن مواد، کاهش آلودگی احتمالی آب‌های زیرزمینی حاصل از دفن پسماند، کاهش مصرف مواد خام و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای از مزایای طرح بازیافت پسماندهای شهری است.

عیدی گماری با بیان اینکه شهروندان با تفکیک زباله تر و خشک در تحقق شهر سبز مشارکت داشته باشند، عنوان کرد: برای اجرای این طرح به بخش خصوصی یک قطعه زمین از سایت دفع پسماند شهری در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به پیگیری‌ها برای اخذ و صدور جواز تأسیس قانونمند طرح تفکیک پسماند شهری در اندیمشک، گفت: بازیافت پسماند در سایت دفن پسماندهای شهری واقع در کیلومتر ۱۱ جاده سد دز منطقه جارمه اندیمشک اجرایی می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک تصریح کرد: با هدف محصور سایت پسماند اقدام لازم برای ایجاد چاهک پایش، پاک‌سازی و ایجاد ترانشه و جاده دسترسی به محل دفن پسماندهای شهری انجام شد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار