تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۲۱۸۰۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مصوبات کانکس‌های خرمشهر بدون ‌اطلاع اعضای شورا باطل شد

 عضو شورای شهر خرمشهر گفت: بر اساس نامه‌ای از فرمانداری، مصوبات کارگروه ساماندهی کانکس‌ها ملغی اعلام شده، در حالی که اعضای شورا بی‌اطلاع‌ هستند و فرمانداری هم متقاضی معرفی کرده است.

میلاد پورحمزایی  اظهار کرد: شهردار خرمشهر مدعی است که فرماندار این شهرستان نامه‌ای را برای ندادن مجوز اخذ کیوسک صادر کرده است و این در حالی است که از سوی فرمانداری خرمشهر معرفی‌نامه‌هایی برای اخذ مجوز کیوسک در سطح شهر برای چند زن و مرد مستحق به شهرداری ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه بنا به شنیده‌ها در متن نامه قید شده است که مصوبات کارگروه کانکس‌ها وجاهت قانونی ندارد، افزود: این مطلب در حالی مطرح می‌شود که مصوبات کارگروه همچون مصوبه شوراست.

وی ادامه داد: همچنین گفته می‌شود ربیعی فر، رئیس شورای شهر خرمشهر نامه‌ای را مبنی بر اجرایی نبودن مصوبات کارگروه به شهرداری داده است و با وجود اینکه این امر باید در صحن علنی شورای شهر مطرح و مصوب شود که این مصوبه قابلیت اجرایی دارد یا ندارد.

عضو شورای شهر خرمشهر با بیان اینکه هیچکس اعم از اعضای شورا نمی‌تواند در قالب نامه‌ای مدعی شود که مصوبه‌ای وجاهت قانونی و قابلیت اجرا ندارد، تأکید کرد و افزود: بر این اساس وقتی کارگروه مصوبه‌ای را تصویب می‌کند، به طور قطع قابلیت اجرایی دارد.

وی از مسئولان فرمانداری خرمشهر درخواست کرد که به طور شفاف و واضح مفاد نامه‌های ابلاغی را به شورای شهر اعلام کنند.

پورحمزایی با بیان اینکه بنا به گفته‌های رئیس شورای شهر، نامه فرمانداری در خصوص کارگروه کانکس‌ها در واقع تصمیم شورای تأمین شهرستان است، تأکید کرد: اعضای شورای شهر نمایندگان مردم در شهر هستند و باید از امور شهر مطلع باشند؛ لذا بر همین اساس باید یک نسخه از نامه‌ها و مصوبات شورای تأمین در اختیار تک‌تک اعضای شورای شهر نیز قرار گیرد آنها تا بتوانند جوابگوی مردم باشند.

عضو شورای شهر خرمشهر شمار مراجعان روزانه را برای تقاضای اخذ مجوز کیوسک در سطح شهر، ۳۰ تا ۴۰ مورد اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر جوابی به این تقاضاها وجود ندارد و اعضای شورای شهر باید منتظر تشکیل کارگروه شورای تأمین شهرستان باشند تا مشخص شود علوانی، شهردار خرمشهر این کارگروه را تشکیل می‌دهد یا نه.

  شهردار خرمشهر در جلسه امروز شورای شهر شمار متقاضیان کیوسک در خرمشهر را ۴۶۵ نفر اعلام کرد.

در جلسه قبل شورای شهر نیز رئیس شورای شهر از نابسامانی و تغییر ابعاد کیوسک و ناهماهنگی ابعاد فعلی با مجوز صادر شده، انتقاد کرد و خواستار تهیه بانک اطلاعاتی از کیوسک‌های سطح شهرستان خرمشهر شد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار