تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۱۸۰۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردم مرغ بسته‌بندی شده خریداری کنند/ با عرضه کنندگان مرغ زنده برخورد می‌شود
مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به عرضه مرغ زندهِ غیر بهداشتی توسط برخی افراد سودجود، گفت: مردم گوشت مرغ مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر به صورت بسته‌بندی شده همراه با درج تاریخ تولید، انقضا و قیمت خریداری کنند.
 مصطفی کنارکوهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با اشاره به پرورش مرغ به صورت بهداشتی توسط بخش قابل توجهی از مرغداری‌ها در استان، اظهار کرد: مرغ‌ها درکشتارگاه‌های طیورتحت نظارت ناظرین شرعی و بهداشتی دامپزشکی و بر اساس مقررات بهداشتی سازمان دامپزشکی ذبح می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه فقط محصولات سالم و بهداشتی به مصرف کننده می‌رسند، افزود: مرغ‌های تولیدی به صورت گرم (کشتار روز)، بسته بندی شده و دارای تاریخ مصرف و انقضا و درج قیمت به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: برخی افراد بر خلاف مقررات به شکل کاملاً غیر بهداشتی و در محیطی بسیار آلوده ، اقدام به عرضه مرغ زنده کرده و ذبح آن را در معابر عمومی، مغازه ها و یا منازل انجام می‌دهند.

کنارکوهی با اشاره به ذبح غیر بهداشتی مرغ توسط برخی افراد، بیان کرد: این افراد صرفاً جهت تأمین منافع خود سلامت عمومی جامعه را به خطر انداخته و مشکلات زیست محیطی و بهداشتی زیادی را برای جامعه به وجود می‌آورند.

وی با تاکید بر خطرات عرضه مرغ زنده و ذبح آن در اماکن عمومی و منازل، عنوان کرد: انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از طریق پرنده زنده، لاشه، خون، پَر و فضولات مرغ  صورت می‌گیرد.

کنارکوهی افزود: سبب آلودگی‌های زیست محیطی، تجمع حشرات و حیوانات موذی، رشد آلودگی های ثانویه در لاشه و بقایای به جا مانده از ذبح مرغ و احتمال انتقال آلودگی‌های مختلف می‌شود.

وی خطاب به شهروندان گفت: به منظور حفظ سلامت و بهداشت خود و خانواده از خرید مرغ زنده خودداری کرده  و گوشت مرغ مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر به صورت بسته‌بندی شده همراه  با درج تاریخ تولید، انقضا و قیمت خریداری کنند.

کنارکوهی عنوان کرد: اداره کل دامپزشکی خوزستان با تمام واحدها و افرادی که اقدام  به عرضه و فروش مرغ زنده کنند و سبب به خطر افتادن بهداشت عمومی جامعه شوند برخورد قانونی خواهد کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار