تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۱۸۰۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردم بارعایت پروتکلها برای قطع زنجیره شیوع به یاری آمده اند
 فرماندار دشت آزادگان گفت: افزایش رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط مردم در کنار اقدامات کنترلی دیگر در این شهرستان موجب شده شتاب فزاینده روند شیوع ویروس کووید ۱۹ وابتلا به بیماری کرونا در این منطقه شود.

حمید سیلاوی بیان کرد: متاسفانه دشت آزادگان یکی از ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی خوزستان است ولی با طرح هایی که در این شهرستان برای کنترل کرونا انجام گرفته در تلاش برای کنترل زنجیره انتقال و کاهش روند شیوع برآمدیم.

وی  افزود: کنترل تردد در پایانه مرزی چذابه و فرهنگ سازی رعایت پروتکل های بهداشتی با همکاری و مشارکت شیوخ، دهیاری ها و نهادهای مردمی از جمله اقدامات خوبی بوده که در این مدت انجام گرفته است.

فرماندار دشت آزادگان ادامه داد: طرح دیگری که برای کنترل شیوع کرونا در این شهرستان استفاده کردیم طرح " محله محور" بوده است که در هر محله با تشکیل گروه‌هایی متشکل از بزرگ محله و پایگاه بسیج فعالیت فرهنگی آموزش پروتکل های بهداشتی و مراقبت و بررسی وضعیت بیماران کرونا در محله های این شهرستان در حال انجام است که خوشبختانه در این طرح موفق بودیم و نتیجه بسیار خوبی  گرفتیم.

وی افزود: تعطیلی تالارها و صنوف مزاحم و جلوگیری از برگزاری مراسم عزا و عروسی و جلوگیری از تردد در مناطق پرخطر شهرستان مثل آرامستان ها و برخورد جدی با صاحبان خودروهای با پلاک غیربومی از دیگر برنامه های در حال انجام است.

سیلاوی با اشاره به بازرسی ها از سطح بازار و ادارات این شهرستان بیان کرد: در ۱۰ روز اخیر ۶۱۷ مورد بازدید از اصناف این شهرستان انجام گرفته که به ۵۲ مورد اخطار داده شده و ۳۲ مورد نیز به دلیل رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی پلمب شدند.

فرماندار دشت آزادگان بیان کرد: با همکاری جمعیت هلال احمر ۱۳۲ مورد بازرسی از بازار انجام گرفت و ۱۵ مورد نیز بازدید از ادارات این شهرستان صورت گرفته است.

 ۲۳ بیمارکرونایی بستری در بیمارستان شهدای نفت سوسنگرد

فرماندار دشت آزادگان گفت: ۲۳ بیمار کرونایی از شهرستان دشت آزادگان در بیمارستان نفت شهر سوسنگرد بستری هستند.

وی گفت: طبق آخرین آمار اعلام شده هم متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر در این شهرستان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده است.

شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان و در ۷۵ کیلومتری از اهواز واقع شده است.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی هستند و  یکهزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار