تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۱۸۰۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هتل داد، صفائیه و مشیرالممالک یزد را بهتر بشناسیم
هتل داد، صفائیه و مشیرالممالک یزد را بهتر بشناسیم

دارالعباده، دارالعلم،شهر قنات، قنوت و قناعت و شهربادگیرها تنها چند لقب از القاب گنجینه فرهنگی، تاریخی و هنری ایران، یزد است. شهری که دل از هر گردشگری که در کوچه‌های بافت تاریخی‌اش قدم گذاشته باشد، بادگیرها را به روی بام تماشا کرده باشد، به قنات‌ها و آب‌انبارها سر زده باشد و با مردمان خون‌گرمش به گفتگو نشسته باشد، برده است. یزد آنچنان گردشگران را مجذوب خود می‌کند که هیچ زمانی از سال بناهای مذهبی، بقاع، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاه های زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ‌های تاریخی، بادگیرها و بازارچه های یزد را خالی از گردشگر نمی‌توان یافت. با توجه به جاذبه‌های گردشگری کم‌نظیر شهر یزد و استقبال گسترده گردشگران داخلی و خارجی از این مقصد گردشگری، در این مطلب قصد داریم به معرفی 3 هتل شاخص یزد بپردازیم.

هتل داد یزد

هتل داد یزد که در سال 1307 توسط حاج عبد الخالق داد با کاربری حمل و نقل کالا و مهمانپذیر بنا شد از سال 1386 به عنوان هتلی 4 ستاره پذیرای مسافران و گردشگران است. این هتل با تعداد 88 اتاق و سوئیت دلباز و روشن، در سه طبقه، و با پرسنل حرفه‌ای خود تلاش می‌کند تا مسافران اقامتی راحت و لذت‌بخش را از شهر مهمان‌نواز یزد به یادگار داشته باشند.

هتل داد، صفائیه و مشیرالممالک یزد را بهتر بشناسیم

در معماری یگانه‌ی هتل از ترکیب آجر و کاه‌گل، طاق‌نماها، قوس‌ها، و نورگیرهای زیبا در قسمت‌های متفاوت بنا استفاده شده است. یکی از معماری‌های مورد استفاده در بناهای شهرهای کویری و یزد، گودال باغچه است که در هتل داد یزد جلوه‌‌ای خیره‌کننده و منحصر به ‌فرد را در محوطه هتل به‌وجود آورده است. از امکانات و خدمات با کیفیت هتل داد می‌توان به تالارهای برگزاری همایش و جشن، دو رستوران با غذاهای ایرانی و گیاهی، کافه‌ی فضای باز در مکانی دلنشین، استخر، سونا، جکوزی، و ماساژ نام برد.

هتل پارسیان صفائیه یزد

هتل صفاییه یزد یکی از جذاب‌ترین هتل‌های این شهر و حتی ایران است. این هتل در خوش آب و هواترین منطقه‌ی شهر یزد ساخته شده و خود یکی از جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شود. این هتل در تلفیق فرهنگ و معماری سنتی و مدرن، فوق‌العاده عمل کرده است.

هتل پارسیان صفائیه یزد دو بخش دارد: هتل جدید و هتل باغ. هتل جدید در سال ۸۶ و با در نظر گرفتن استانداردهای معماری مدرن و حفظ سبک سنتی که با بافت تاریخی شهر یزد هماهنگ باشد ساخته شده و بخش دوم هتل در میان باغ ساخته شده است. قدمت بنای این بخش از هتل به سال ۱۳۳۵ بازمی‌گردد و چون در وسط باغ قرار گرفته به آن هتل باغ می‌گویند. این بخش از هتل در سال ۹۲ بازسازی و امکانات رفاهی‌اش استاندارد و به روز شده است.

هتل باغ مشیرالممالک یزد

هتل باغ مشیرالممالک یزد که متعلق به دوره قاجاریه است، دارای محیطی زیبا و بنایی تاریخی در بین هتل‌های شهر یزد است. هتل باغ 4 ستاره مشیرالممالک در سال 1382 با تعداد 106 اتاق شروع به کار کرد و در سال 1398 بازسازی شد. درخت‌های سر به فلک کشیده و کهن در باغ بزرگ، حوض‌ها و فواره‌ها، و جوی‌های آب مشیرالممالک افراد بسیاری را در زمان سفر به شهر یزد به خود جذب می‌کند.

هتل داد، صفائیه و مشیرالممالک یزد را بهتر بشناسیم

از معماری منحصر به فرد کویر در اتاق‌های هتل باغ مشیرالممالک یزد استفاده شده است و به محض ورود به اتاق‌های هتل باغ مشیرالممالک، راحتی و آرامش را حس می‌کنید و صدای پرندگان باغ در اتاق‌ها به گوش می‌رسد. سفره‌خانه‌ی معروف هتل با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی از شما پذیرایی می‌کند. برای صرف غذا می‌توانید به یکی از سه رستوران نقاشی، باغ، و یزد سر بزنید. کافه هتل با کاشی‌های رنگارنگ و چیدمان سنتی مکان دنجی را برای صرف یک نوشیدنی فراهم آورده است. سالن کنفرانس، سالن بدنسازی، و فروشگاه صنایع دستی از دیگر امکانات این هتل می‌باشد.

برای رزرو و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هتل‌های شهر یزد به وبسایت اسنپ تریپ مراجعه کنید.

:
:
:
آخرین اخبار