تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۱۷۹۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باهدف توليد ايمن و پايدار و جلوگيری از آلودگی های زيست محيطی انجام گرفت؛
اجرای عملیات اصلاحی و تعمیر دوخط لوله جریانی در نفت و گاز آغاجاری
رئیس عملیات بهره برداری شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری از انجام عملیات اصلاحی و تعمیر خطوط لوله جریانی در راستای پایداری تولید و جلوگیری از الودگی های زیست محیطی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاري، مهندس منوچهر قنواتی با اعلام این خبر بیان کرد: یکی از مباحث مهم در حوزه تولید نفت و‌گاز صیانت از تاسیسات، خطوط لوله جریانی و همچنین محیط زیست پیرامون این تاسیسات است که با توجه به شرایط عملیاتی، اقدامات اصلاحی و تعمیرات متعددی از سوی همکاران عملیات بهره برداری با مشارکت سایر ادارات در شرکت انجام می شود.

منوچهر قنواتی ادامه داد: تعمیر و بازسازی خط لوله ۳۰ اینچ گاز خروجی واحد بهره برداری شماره یک آغاجاری با مشارکت و همکاری اداره تعمیرات و نگهداری خط لوله، تعمیر و بازسازی خط لوله ۸ اینچ گاز کمربندی آغاجاری را از جمله اقداماتي برشمرد که در این خصوص انجام شدند.

وی درخصوص تعمير و بازسازی خط لوله 8 اينچ افزود: اين عمليات با هدف جلوگیری از توقف تولید در میدان نفتی آغاجاری، همچنین جلوگیری از آسیب به محیط زیست و مناطق مسکونی مجاور تاسیسات، از طريق شناسایی و اولویت بندی نقاط بحرانی صورت گرفت و بیش از ۱۸ نقطه آن ایمن سازی شد.

 

منوچهر قنواتی همچنین اجرای فاز اول تعمیر خط لوله ۳۰ اینچ ورودی توربین‌های واحد شماره ۳آغاجاری را از دیگر اقدامات این مجموعه دانست و عنوان کرد: به دلیل مجاورت اين خط لوله با دیواره بتونی امکان تعمیر میسر نبود و جهت تعمیر نقطه اشاره شده، برنامه تخریب دیواره وجابجایی فن‌ها در برنامه قرار گرفت و با كمك گرفتن از شرکت های بخش خصوصی و نظارت دقیق همکاران اين اقدام نيز با موفقیت انجام شد.

 

 

مهندس قنواتی با اشاره به مباحث زیست‌محیطی گفت: از اولویت‌های اصلی مجموعه شرکت آغاجاری مباحث زیست محیطی است که در همین جهت شناسایی بهتر، دقیق و پیداکردن محل آسیب دیدگی خطوط لوله در واحد‌های بهره‌برداری شماره ۱ تا ۵ آغاجاری با تلاش  سرپرستان واحدها ونیروهای تحت پوشش، کلیه خطوط نقاط ریسک و خطر به طور کامل شناسایی شده اند و در اولویت تعمیر قرار دارند.

مهندس قنواتی ضمن قدردانی از تلاش همه همکاران در ادارات مختلف شرکت که همکاری لازم را در اجرای این عملیات ها داشتند گفت: کارشناسان اداره بهره‌برداری در تمامی تاسیسات آمادگی لازم را جهت رفع مشکلات و چالش‌های پیش رو در راستای تولید پایدار و ایمن و بازگشت به تولید حداکثری را دارند.


:
:
:
آخرین اخبار