تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۱۷۹۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انجام بیش از ۱۱ هزار تست کرونا در بهبهان و آغاجاری
  رییس دانشگاه علوم پزشکی بهبهان از انجام ۱۱ هزار و ۳۹۸ تست کرونا با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در شهرستان های بهبهان و آغاجاری خبر داد.

 دکتر قدرت اله شاکری نژاد بامداد یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: به واسطه این طرح هشت هزار و ۳۰۱ تست رپید و سه هزار و ۱۹۷ تست pcr در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی انجام شد.

وی به خدمات رسانی چهار بیمارستان شهیدزاده، فریده بهبهانی، اشرفی اصفهانی و بیمارستان تامین اجتماعی در بهبهان و آغاجاری به بیماران کرونایی اشاره کرد و افزود: در بیمارستان شهیدزاده تمام خدمات درمانی به بیماران ارائه می شود. بیمارستان فریده بهبهانی به عنوان یک بیمارستان تک تخصصی در حوزه زنان فعالیت می کند همچنین بیمارستان اشرفی اصفهانی در آغاجاری مستقر است که هر سه بیمارستان وابسته به دانشکده علوم پزشکی بهبهان هستند. همچنین بیمارستان شهید مصطفی خمینی بهبهان که وابسته به تامین اجتماعی است، بیماران کرونایی را پذیرش می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بهبهان گفت: بیمارستان در دست ساخت ولیعصر (عج) بهبهان نیز امیدواریم در ماه‌های ابتدایی ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

وجود ۱۶ تخت آی سی یو در مراکز درمانی بهبهان و آغاجاری

وی ادامه داد: در اسفند ماه سال ۹۸ همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور، تنها ۶ تخت آی سی یو در بیمارستان شهیدزاده وجود داشت همچنین بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان فاقد تخت آی سی یو بود. 

شاکری نژاد گفت: در ابتدای شیوع  کرونا مشکلات زیادی را تجربه کردیم اما با پیگیری هایی که انجام شد و با کمک دانشگاه جندی شاپور اهواز و معاونت درمان وزارت بهداشت ۱۰ تخت آی سی یو دیگر به ظرفیت تخت‌های منطقه اضافه شد و در حال حاضر ۱۶ تخت آی سی یو وجود دارد و توانستیم با این تعداد تخت خیز اول و دوم بیماری را سپری کنیم.

صدور مجوز راه اندازی تخت آی سی یو در بیمارستان تامین اجتماعی بهبهان

وی افزود: با پیگیری که انجام شد مجوز راه اندازی تخت آی سی یو در بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان بهبهان اخذ شد و امیدوارم با همکاری خوب معاونت درمان تامین اجتماعی استان هر چه زودتر شاهد راه اندازی بخش آی سی یو بیمارستان تامین اجتماعی بهبهان باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بهبهان عنوان کرد: در بیمارستان شهیدزاده دستگاه سی تی اسکن بسیار خوبی موجود است اما دستگاه ام آر آی بیمارستان، به صورت خرید خدمت از بخش خصوصی در حال استفاده است و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم. 

وی گفت: با شیوع کرونا در شهرستان، ۲ بخش وی آی پی و داخلی بیمارستان شهیدزاده به بیماران کرونایی اختصاص یافت و به تدریج بخش اطفال، داخلی ۲ و روانپزشکی برای کرونایی ها در نظر گرفته شد. در واقع پنج بخش از این بیمارستان به ظرفیت ۹۰ تخت در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد.

ظرفیت توسعه تخت های آی سی یو در مراکز درمانی فراهم است

شاکری نژاد افزود: بعد از شروع خیز دوم بیماری، مجبور شدیم یک بخش برای بیماران کرونایی با ظرفیت ۲۰ تخت در بیمارستان تامین اجتماعی راه اندازی کنیم که جا دارد از پرسنل این بیمارستان تشکر کنم. از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان، بالغ بر ۱۰۰ تخت منحصر به بیماران کرونایی داشتیم و در حال حاضر بخش آی سی یو ما قابلیت اضافه شدن تا ۲۰ تخت را دارد.

وی با بیان اینکه طرح شهید قاسم  سلیمانی برای کشور ما بسیار خوب بود گفت: اگر این طرح نبود تعداد فوتی ها و بستری های ما ۱۰ برابر الان بود. این طرح با همکاری و همدلی پرسنل بهداشت و درمان در کشور، بسیج مستضعفان هلال احمر و نیروهای مردمی در حال انجام است که دستاوردهای بسیار خوبی داشته است.

رهگیری ۱۲ هزار نفر در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی

رییس دانشگاه علوم پزشکی بهبهان بیان کرد: طرح شهید قاسم سلیمانی در شهرستان بهبهان از چهارم آذر ماه به صورت آزمایشی شروع شد و فعالیت آن به صورت رسمی از روز هفدهم آذرماه شروع شد.  یکی از خصوصیات بسیار خوب این طرح، بیماریابی و رهگیری بیماران کرونایی است و برای این کار تیم‌های نظارتی، مراقبتی و حمایتی تشکیل شد.

وی گفت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بهبهان، ۶۶ تیم رهگیری در شهرستان های بهبهان و آغاجاری تشکیل شد و بالغ بر ۱۲ هزار نفر در قالب این طرح رهگیری شدند. حدود چهار هزار و ۵۹۰ تست در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی انجام که ۴۳۶ مورد یعنی ۱۰ درصد تست ها مثبت بود.

۱۱ هزار و ۸۰۰ نظارت بر اصناف در بهبهان و آغاجاری انجام شد

شاکری نژاد افزود: ۱۳ تیم مراقبتی در بهبهان و آغاجاری تشکیل شد که تا الان یک هزار و ۲۰۰ مراقبت در منزل را انجام دادند. همچنین ۷۵۰ تست توسط تیم های مراقبتی صورت گرفت که ۶۹ مورد آن مثبت بود. 

وی ادامه داد: ۲۴ تیم نظارتی در بهبهان و آغاجاری تشکیل شد که بالغ بر ۱۱ هزار و ۸۰۰ نظارت بر اصناف انجام و حدود ۸۱۰ اخطار کتبی و شفاهی و ۷۳ پلمب واحدهای صنفی توسط این تیم ها انجام شد.

متوسط میزان رهگیری افراد در بهبهان به ازای هر نفر مثبت، ۱۱/۵ نفر است

رییس دانشگاه علوم پزشکی بهبهان افزود: متوسط میزان رهگیری افراد در بهبهان به ازای هر نفر مثبت، ۱۱/۵  نفر است در حالی که حد نرمال آن در کشور ۱۰ نفر است. با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی خیلی سریع توانستیم خیز دوم بیماری را کاهش دهیم و امیدواریم با استمرار این طرح توسط ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان بتوانیم خیز سوم را نیز کنترل کنیم.

وی تصریح کرد: کرونا یک بیماری رفتاری است و ما باید با آموزش های لازم، سبک زندگی خود را تغییر دهیم. اگر می‌خواهیم این بیماری تحت کنترل قرار گیرد باید نشست های مکرری در این زمینه داشته باشیم که خوشبختانه در شهرستان بهبهان هر هفته نشست ستاد کرونا برگزار می شود.

از صاحبان باغ های بهبهان تعهد گرفته شد

شاکری نژاد در خصوص برگزاری مراسم و تجمع در باغ های اطراف شهر بهبهان گفت: در ستاد کرونا مصوب شد مراسم و تجمع برگزار نشود. فرماندار و دادستان در این زمینه همکاری خوبی داشند و حتی در مواقعی صاحبان باغ‌های شهرستان فراخوانده شده و از آنها تعهد لازم گرفته شد. 

وی افزود: یک سری باغ های شخصی در بهبهان وجود دارد که صاحبان آنها بدون توجه به شرایط کرونا این محل ها را اجاره می دهند به همین دلیل تعداد زیادی از این باغ ها تحت کنترل قرار گرفت. همچنین بنا شد که در روزهای آینده برق این باغها قطع شود.

 رعایت ۱۰۰ درصدی ماسک در ادارات و نهادهای بهبهان و آغاجاری

وی گفت: با توجه به شکننده بودن شرایط، اقدام بسیار خوبی در شهر بهبهان انجام شد و آن نصب اپلیکیشن ماسک در ادارات است. خوشبختانه ۱۰۰ درصد ادارات و نهادهای خدمتگزار بهبهان و آغاجاری، این اپلیکیشن را نصب کردند و اکنون آماده بهره‌برداری است. 

شاکری نژاد در خصوص مرحله دوم طرح واکسیناسیون گفت: در مرحله اول تزریق واکسن کرونا به تعداد محدودی از پرسنل آی سی یو بیمارستان های بهبهان انجام شد و در مرحله بعد همین روند ادامه دارد.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان استان قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار