تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۱۷۹۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای مهار کرونا، هرخانه به یک پایگاه بهداشتی تبدیل شود
  مشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای مهار کرونا در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی، هر خانه باید به یک پایگاه بهداشتی تبدیل شود.

 محمد اسماعیل مطلق شنبه شب در نشست هم اندیشی مدیریت کرونا و طرح شهید سلیمانی در سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: اگر طرح شهید سلیمانی به درستی  اجرا می‌شد شاهد وضعیت کنونی کرونا در خوزستان و دزفول نبودیم.

وی با بیان اینکه بیشترین موارد ابتلای کرونا در دزفول به علت شرکت در دورهمی‌های خانوادگی، محل کار، مراسم عروسی، تشییع و ترحیم است، افزود: کرونا در دزفول به صورت محله محور مدیریت و همه شهرستان بلوک‌بندی شود.
مطلق با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت صداوسیما، شیوخ، معتمدان و روحانیون برای آگاه‌سازی مردم اظهارداشت: متولیان ستاد کرونا در دزفول، مانند دوران دفاع مقدس در هر محله و نقطه یک پایگاه ایجاد و از ظرفیت‌های موجود در هر بلوک استفاده کنند.
مشاور معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کرونا به صورت یک طغیان   از سال گذشته وارد کشور شد که برای مدیریت آن باید ابعاد مختلف را به درستی شناسایی کرد.
وی افزود: ویروس کرونا در حال جهش است و ممکن است رفتار آن در هر نقطه‌ای متفاوت باشد لذا برای مهار طغیان کرونا باید برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد.
مطلق اظهارداشت: واکسیناسیون تمام کشور ممکن است چند سال طول بکشد، در واقع تمام افراد کره زمین باید واکسیناسیون شوند تا یک سطح ایمنی کامل در دنیا به دست آید لذا تا زمان تحقق واکسیناسیون همگانی، باید تمرکز روی پروتکل‌های بهداشتی و افزایش سطح سواد سلامت مردم باشد.

آمار بستری بیماران کرونایی در  بیمارستان دزفول بیشتر از ترخیصی‌ها است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: میزان مراجعه و بستری مبتلایان به کرونا در  بیمارستان بزرگ دزفول بیشتر از تعداد ترخیصی‌ها است.
علی قمیشی افزود:  از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۰ هزار و ۳۷۲ تست کرونایی در شهرستان دزفول گرفته شده که نتیجه ۱۲ هزار و ۱۴۰ تست از این تعداد مثبت بوده است.
وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۵ تست پی سی آر و ۱۴۹ تست سریع در دزفول انجام شده 
که نتیجه ۵۹ تست پی سی آر، ۱۰ تست سریع و پاسخ تست ۱۰ نفر از افراد مشکوک به کرونا که در بیمارستان بزرگ دزفول بستری بوده‌اند، مثبت اعلام شده است.
قمیشی اظهارداشت: آمارها به گونه ای است که  اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، وارد پیک سوم و وضعیت بحرانی خواهیم شد.
وی افزود: در حال حاضر ۴۹ بیمار در بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند که جواب تست ۳۷ نفر از این تعداد مثبت بوده، پاسخ تست کرونای چهار نفر که دارای علائم بوده‌اند، منفی و هشت نفر نیز با علائم کرونا در انتظار پاسخ تست هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت:  تعداد مراجعه مبتلایان کرونا به بیمارستان بزرگ دزفول نسبت به میزان ترخیصی‌ها بیشتر است البته  تجهیزات و داروهای مختص بیماری کرونا به میزان کافی در بیمارستان بزرگ دزفول فراهم است.
وی افزود: اکنون نشانه‌های بیماری و ابتلا در سنین جوان و نوجوان افزایش  یافته است که امیدواریم  با همکاری مردم و مسوولان آمار کرونا در دزفول کاهش یابد.
رئیس مرکز بهداشت دزفول نیز گفت: ویروس کرونا در دزفول با شدت زیادی در حال گردش است و میزان تست‌های مثبت در این شهرستان به صورت روزانه افزایش می‌یابد.
رضا پورآیین افزود: ۲ فرد مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در دزفول شناسایی شده که یکی از این افراد از اهالی روستای آبیدسره در بخش شهیون است.

وی ادامه داد: این فرد به دلیل حضور در یک مراسم ترحیم به این ویروس مبتلا شده است این موضوع نشان می‌دهد افراد دیگری نیز به ویروس جهش یافته مبتلا هستند.
رییس مرکز بهداشت دزفول گفت: بیشترین موارد ابتلا به کرونا در دزفول افرادی هستند که با یک بیمار کرونایی و یا فرد مشکوک در محل کار و خانواده در تماس بوده اند،  بخش زیادی از آمار نیز مربوط به افرادی است که در دورهمی‌های خانوادگی، مراسم عروسی، ترحیم و سایر تجمع‌ها حضور داشته اند.
وی افزود: طرح شهید سلیمانی از ۱۵ آذر در این شهرستان آغاز شده و تا هشتم اسفندماه، پنج هزار و ۵۳۷ تست پی سی آر و پنج هزار و ۱۴۰ تست سریع گرفته شده است.

پورآیین با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ مورد گندزدایی از منازل انجام شده است، بیان کرد: ۸۷ نفر در قالب ۳۳ تیم نظارتی در طرح شهید سلیمانی شرکت دارند که  تا هفتم اسفندماه امسال، ۱۳ هزار و ۴۶۳ مورد بازرسی بهداشتی از همه اصناف و اماکن انجام شده و ۲ هزار و ۴۱۰ اخطاریه و ۱۴۰ مورد پلمب صورت گرفته است.

شهرستان دزفول در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و تاکنون ۲ مورد مثبت کرونای انگلیسی در این شهرستان مشاهده شده است .

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار