تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۱۷۹۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دو میلیون و ۹۰۹ هزار و ۴۱۲ تن کالا در بندرخرمشهر تخلیه و بارگیری شد
 مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد۹۲ درصدی بارگیری کشتی‌های کالای عمومی یا "جنرال کارگو " در این بندرخبر داد و گفت: بیش از دو میلیون و ۹۰۹ هزار و ۴۱۲ تن کالا از ابتدای سالجاری تاکنون سالجاری  در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.

  نوراله اسعدی شنبه اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۷۱۸ هزار و ۱۲۷ تن کالای غیرنفتی از بندر خرمشهر بارگیری شد و که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۹۲ درصدی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در دوره زمانی ۴۴۹ فروند شناور غیرکانتینری بالای هزار تن در بندر خرمشهر تردد داشته اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۱۰ درصدی برخوردار است.

اسعدی در ادامه افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۵۳هزار و ۱۸۹ تن بارگیری کانتینری در بندر خرمشهر انجام شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: در این مدت بیش از ۶ هزار و ۷۸۶  TEUبارگیری کانتینری در بندر خرمشهر انجام شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۴۹ درصدی برخوردار است.

 بندر خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله،مجاورت با کشورهای حوزه خلیج فارس،اتصال به کریدور بندر امام خمینی ،شلمچه و عراق و بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی به عنوان مهم ترین بندر جنوب غربی کشور در زمینه صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس شناخته می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار