تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۱۷۹۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کرونای جهش یافته جان پنج بیمار را در جنوب غرب خوزستان گرفت
 رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت : ویروس انگلیسی جهش یافته کرونا جان۲ بیمار در آبادان ،۲ بیمار در شادگان و یک بیمار را در خرمشهر گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان شکرالله سلمان‌زاده  شنبه اظهار داشت:  ۳۲۲ نمونه آزمایش PSR در ۲۴ ساعت گذشته در جنوب غرب از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ گرفته شد که ۱۵۹ نفر به ویروس کرونامبتلا بودند و از این تعداد  ۴۷ بیمار در آبادان، ۶۱ بیمار در خرمشهر و ۵۱  بیمار در شادگان هستند.

وی افزود: از این ۱۵۹ مورد مثبت جدید ۱۳۸ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۳۹ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های منطقه بستری و ۲۱ بیمار پس از بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند.

سلمان‌زاده گفت: در حال حاضر ۱۸۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان بستری هستند.

برپایی هشت ایستگاه‌ توزیع ماسک در شادگان 

سرپرست فرمانداری شادگان گفت: به منظور فرهنگ‌سازی و دسترسی آسان عموم شهروندان به ماسک، هشت ایستگاه فروش ماسک با قیمت پنج هزار ریال در شهر شادگان مستقر شدند.

امید صبری‌پور شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توزیع ماسک با قمیت مناسب در شهرستان شادگان، علاوه بر ایجاد آرامش روانی در جامعه، بحث سوداگری و اختلال در نظم اجتماعی و اقتصادی در این شهرستان از بین می‌رود و دسترسی مردم به ماسک بهتر می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی انجام شده ماسک با همین قیمت مناسب توسط بخشداران نیز بین روستاییان توزیع خواهد شد تا آنها برای تهیه ماسک وارد شهر نشوند.

صبری‌پور بیان کرد: با راهکارهای اساسی و بسیج شدن تمامی ارگان‌های شادگان استفاده از ماسک در ۱۰ روز گذشته در شهرستان شادگان به بالای ۸۰ درصد رسیده که امیدواریم در ۲ هفته آینده شاهد روند نزولی ابتلا به کرونا شویم.

وی افزود: توزیع ماسک در شهرستان شادگان بدون محدودیت توزیع خواهد شد تا استفاده از ماسک در این شهرستان به صد درصد برسد.

سرپرست فرمانداری شادگان خواستار برگزاری مراسم‌ عروسی و عزاداری در شادگان را ممنوع اعلام کرد و گفت: با برگزاری کنندگان این مراسم‌ در سطح شهرستان برخورد قانونی خواهد شد و برگزارکنندگان و متولیان این مراسم که سلامت مردم را هدف قرار می‌دهند به مرجع قضایی به عنوان ایجاد اختلال در سلامت عمومی معرفی خواهند شد.

وی به شهروندان توصیه کرد همانند گذشته برای حفظ جان خود و عزیزانشان از خروج از منزل خودداری کنند و در صورت ضرورت از ماسک استفاده کرده و درهیچ اجتماعی شرکت نکنند.

بر اساس اعلام سیدمحمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان، شهرستان‌های  شادگان، آبادان و خرمشهر در جنوب غرب خوزستان با ورود به پیک جدید کرونا، آلوده ترین و خطرخیزترین مناطق خوزستان به شمار می‌روند.

۱۱ شهرستان در استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و ویروس جهش یافته انگلیسی در چند شهرستان خوزستان تایید شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار