تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۱۷۹۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درخواست یکسان سازی قیمت کالاهای اساسی از ستاد تنظیم بازار کشور
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت : درخواست یکسان سازی قیمت کالاهای اساسی و مهم در استان در قالب نامه ای از سوی استاندار به ستاد تنظیم بازار کشور ارسال می شود.

نوراله حسن زاده بیان کرد: اختلاف قیمت دولتی با آزاد بسیاری از کالاها باعث ایجاد محل فساد و فعالیت دلالان در بازار شده است.

وی گفت: این مشکل در بحث گندم و آرد هم وجود دارد و باعث شده نانوایی ها آرد دولتی را به آزاد پزها بفروشند و در ساعاتی از روز پخت نان نداشته باشند و نان با قیمتی بالاتر به مردم عرضه شود.

حسن زاده ادامه داد: به همین منظور در ستاد تنظیم بازار استان مصوب شد که نامه ای از سوی استاندار خوزستان  به منظور ارائه پیشنهاد و درخواست یکسان سازی قیمت کالاها به ستاد تنظیم بازار کشور و وزارت صمت ارسال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد : با یکسان سازی قیمت ها دیگر محل فعالیتی برای دلالان و واسطه گران وجود نخواهد داشت و در بازار دچار تنش و مشکل نمی شویم.

وی گفت: به عنوان مثال قیمت هر کیلوگرم شکرمصرف خانوار ۸۵ هزار ریال  و قیمت هر کیلوگرم شکر صنف و صنعت ۱۱۵ هزار ریال است این اختلاف قیمت باعث شود تا دلالان برای کسب سود و خرید و فروش شکر باعث ایجاد اختلال در بازار شکر شوند.

 ایجاد رضایت نسبی در عرضه نهاده به مرغداران خوزستان

حسن زاده ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در ماه های اخیردر استان گرفتار آن بودیم در بحث مرغ قیمت و وضعیت تامین نهاده ها بود.

وی گفت: مرغداران اعلام می کنند که نهاده های دامی در اختیار آن ها قرار نمی گیرد و سازمان جهاد کشاورزی استان نیز اعلام کرد که نهاده ها را عرضه می کند،بعد از چند جلسه و بررسی موضوع در حال حاضر رضایت نسبی در مرغداران و دستگاه های مربوطه ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: میزان جوجه ریزی که در استان انجام شده برای برای آرامش بازار آخر سال مناسب است.( طبق اعلام سازمان دامپزشکی خوزستان میزان جوجه ریزی در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تا ۳۰ درصد افزایش داشته است).

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار