تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۱۷۹۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تنها راه نجات مردم خوزستان، رعایت مضاعف پروتکلهاست
 رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: با توجه به قدرت انتشار ویروس جهش یافته انگلیسی اولین اصل مهم پیشگیری و رعایت فاصله اجتماعی و تنها راه نجات مردم استان رعایت پروتکلهای بهداشتی مقابله با ویروس کروناست.

امراله مردانی اظهار داشت: رعایت اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، شستن مرتب دست ها و پرهیز از حضور در اجتماعات بسیار مؤثر است  وهمه مردم باید به مسئولیت فردی و اجتماعی برای سلامتی خود ، اعضای خانواده و دیگران پایبند باشند.

وی بیان کرد: مردم از تردد غیرضروری در بازار و خیابان ها خوددادری کنند. شهروندان با درنظر گرفتن شرایط جاری در استان از رفتن به مراکز خرید و بازارها خودداری کنند ، ما انتظار داریم همه مردم این موضوع را جدی بگیرند.   

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز با بیان اینکه حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی یکی دیگر از عوامل مهم انتشار بیماری است  لذا  همه باید از این رفتار خودداری کنند. معمولا در کلانشهرها مراسم بزرگ ترحیم و جشن به ندرت برگزار می شود اما معضل اصلی ما حضور مردم در تجمعات خانوادگی است که رعایت آن به کاهش آمار مبتلایان کمک می کند.

وی عنوان کرد: ما نمی توانیم تا چند ماه دیگر منتظر بمانیم تا واکسن به تمام مردم تزریق شود لذا الان باید کاری کنیم تا آمار مراجعات به بیمارستان ها و بستری ها کاهش پیدا کند که بهترین راه رعایت پروتکل های بهداشتی است.

مردانی افزود: در حال حاضر وظیفه ما رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ماسک زدن است تا همزمان روند واردات وتوزیع و تزریق واکسن  همگانی طی شود.

وی گفت: با توجه به قدرت انتشار ویروس جهش یافته انگلیسی اولین اصل مهم پیشگیری و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ١.٥ تا ۲ متر در هنگام صحبت کردن عادی است و هرچه این فاصله بیشتر شود، ریسک انتقال ویروس کمتر می شود.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز افزود: متاسفانه عادی انگاری مردم و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی در تفرجگاه‌ها و برخی آیین‌ها و مراسم باعث انتشار این بیماری در استان شد که در ادامه محدودیت های شدیدی توسط ستاد کرونای استان اعمال شد.

گفتنی است در حال حاضر ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار