تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۷۸۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دفن متوفیان کرونایی با رعایت ضوابط بهداشتی صورت می‌گیرد
  سرپرست سازمان آرامستان‌های کلان‌شهر اهواز گفت: در زمینه تشیع جنازه فوتی‌ها به شدت دقت صورت می‌گیرد و تنها به ۱۰ نفر از همراهان متوفی به شرط رعایت کامل ضوابط بهداشتی اجازه ورود به آرمستان داده می‌شود.

موسی خنافره اظهار داشت: ضوابط کرونایی به شدت از سوی سازمان آرامستان‌ها برای دفن فوتی‌های ناشی از کرونا لحاظ می‌شود.

وی افزود: برای دفع آب غسل میت های کرونایی نیز تدابیر ویژه اندیشیده شده است چون مطابق پروتکل‌ها این آب نباید با آب و فاضلاب شهری مخلوط  شود.

سرپرست سازمان آرامستان‌های کلان‌شهر اهواز بیان داشت: امکانات مورد نیاز غسال‌ها و تجهیزات لازم برای افراد فراهم شده و در این زمینه هیچ کمبودی نداریم. تجهیزات لازم بهداشتی و ایمن برای افراد و همچنین سایر امکانات لازم برای کفن و دفن متوفیان به شکل شرعی و بهداشتی تدارک دیده شده است. به طوری که امکان انتقال ویروس به افراد شاغل در آن بخش به نزدیک صفر رسیده است.

وی، پیرامون مراحل دفن میت، گفت: این مراحل با رعایت کلیه دستورات شرعی، حفظ اصول بهداشتی و اجرای ضوابط الحاقی وزارت بهداشت، به‌صورت کامل اجرا می‌شو‌د، این افراد آموزش های لازم را دیده‌اند.

این مقام مسئول به سامانه تلفنی آرامستان‌ها اشاره و گفت: سامانه تلفنی 1530 آرمستان‌ها به شکل شبانه روز برای انتقال افراد متوفی بر اثر کرونا آماده است.

خنافره تاکید کرد: در زمینه تشیع جنازه فوتی‌ها به شدت دقت صورت می گیرد و تنها به 10 نفر از همراهان متوفی  به شرط رعایت کامل ضوابط بهداشتی اجازه ورود به آرمستان داده می‌شود.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار