تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۱۷۷۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنایع ثروتمند خوزستان به کمک طرح بیماریابی بیایند
  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به نیاز نیروهای بهداشتی خوزستان برای پشتیبانی در بیماریابی گفت: در خوزستان ارگان‌ها و سازمان‌های ثروتمند زیادی مانند نفت و فولاد و پتروشیمی وجود دارد که می‌توانیم از کمک آن‌ها بهره‌مند شویم؛ برخی از صنایع و سازمان‌ها پای کار آمده‌اند اما کامل پای کار نیستند و برخی از این صنایع نیز اصلا پای کار نیامده‌اند.

دکتر سید محمد علوی با اشاره به لزوم کمک‌های بهداشتی به استان خوزستان در شرایط فعلی شیوع گسترده کرونا اظهار کرد: در خوزستان قطعا برای شناسایی بیماران به کیت‌های بیشتر نیاز داریم زیرا زمانی که بیماریابی افزایش یابد، برای تشخیص بیماران به کیت‌های تشخیصی بیشتری نیز نیاز است.

وی با اشاره به دیگر نیازهای نیروهای بهداشتی در روند بیماریابی افزود: برای اینکه همکاران مراکز بهداشت و بسیجیان به در خانه‌ها مراجعه و موارد بیماری را رهگیری کنند، نیازمند خودروهای هستیم زیرا نمی‌شود نیروهای بهداشتی را با پای پیاده به در خانه‌های مردم به ویژه در مناطق دور دست فرستاد.

علوی گفت: به امکانات دیگری نیز برای حمایت از نیروهایی که در اجرای طرح بیماریابی به ما کمک می‌کنند، نیاز داریم؛ این افراد برای مراجعه به خانه‌ها، به ماسک و حفاظ‌های فردی نیازمند هستند زیرا نمی‌شود جوانان مردم را بدون محافظت در برابر بیماری، به در خانه‌های مردم بفرستیم.

وی افزود: طرح غربالگری شهید سلیمانی طرح بسیار خوبی است اما باید حتما از آن حمایت و پشتیبانی لازم از اجرای این طرح انجام شود. این کار به نهادها و سازمان‌های دیگر واگذار شده است؛ در خوزستان ارگان‌ها و سازمان‌های ثروتمند زیادی مانند نفت و فولاد و پتروشیمی وجود دارد که می‌توانیم از کمک آن‌ها بهره‌مند شویم. برخی از صنایع و سازمان‌ها پای کار آمده‌اند اما کامل پای کار نیستند و برخی از این صنایع نیز اصلا پای کار نیامده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این طرح، یک طرح مداوم خواهد بود و برای تداوم آن باید از سوی سازمان‌ها و ارگان‌ها مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد تا بتوانیم از این گردنه خطرناکی که در حال عبور از آن هستیم، با کمترین تلفات عبور کنیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار