تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۲۱۷۷۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ورودی‌های شهرستان باوی از سمت شوشتر و مسجدسلیمان بسته شد
 فرماندار شهرستان باوی گفت: ورودی‌های شهرستان باوی از سمت شوشتر و مسجدسلیمان برای کنترل ویروس کرونا از روز چهارشنبه بسته شد.

منوچهر ورناصری بیان کرد:با توجه به مصوبات استانی ستاد مدیریت کرونا و وضعیت شیوع این ویروس، و از آنجا که باوی یکی از ورودی‌های کلان شهر اهواز است ، ورودی های این شهرستان را بستیم. 

وی با بیان اینکه تنها خوردروهای پلاک‌ اهواز و باوی که مشابه هم هستند، می‌توانند وارد شهرستان باوی شوند افزود: این اقدام تا عادی شدن شرایط کرونا در شهرستان‌های باوی و اهواز ادامه دارد.

فرماندار باوی گفت: باوی اکنون در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد اما با توجه به افزایش آمار مراجعان و مبتلایان در ۲، سه روز اخیر، احتمال دارد در این هفته وضعیت شهرستان باوی به رنگ نارنجی یا قرمز تغییر کند. اگرچه خیلی تلاش کردیم که بیماری را مدیریت کنیم.

وی افزود: ۲ شهرستان اهواز و شوشتر که همجوار ما هستند اکنون در وضعیت قرمز قرار دارند و این موضوع کار ما را سخت‌تر می کند. شهرستان باوی ارتباط تنگاتنگی با اهواز دارد لذا از مردم انتظار داریم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

ورناصری در پاسخ به این پرسش که آیا ویروس جهش یافته انگلیسی در باوی مشاهده شده یا خیر گفت: در چند روز اخیر ۲، سه فوتی کرونایی داشتیم که هنوز نوع ویروس آنها مشخص نشده ولی با توجه به شیوع بالای ویروس کرونا در باوی، احتمال می‌دهیم که ویروس انگلیسی وارد شهرستان شده باشد.از طرفی آمار مراجعان ما به مراکز بهداشت و درمان در پیک اول و دوم بیماری به شدت پیک سوم نبود.

هم اکنون ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و هشت شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار