تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۲۱۷۷۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردم اهواز برای انجام تست کرونا به مراکز منتخب ۱۶ ساعته مراجعه کنند
 رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: مردم اهواز برای انجام تست کرونا به مراکز منتخب ۱۶ ساعته در سطح این شهر مراجعه ، و از رفتن به بیمارستان‌ها پرهیز کنند تا بار مراجعه به بیمارستان‌ها کمتر شود.

دکتر امراله مردانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:متاسفانه هم اکنون بسیاری از مردم اهواز برای نمونه‌گیری و تست کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند در حالی که در مراکز منتخب که ۱۶ ساعته فعال هستند، پزشک متخصص و نمونه گیر وجود دارد و به صورت رایگان از مردم تست pcr و سریع گرفته می‌شود.

وی افزود: خدماتی که در بیمارستان‌ها وجود دارد در مراکز درمانی منتخب نیز به مردم ارایه می‌شود لذا از مردم خواهش می‌کنم که در مرحله نخستبه مراکز منتخب مراجعه کنند. متاسفانه خیلی از افراد فکر می کنند با بروز علائم بیماری باید مستقیم به بیمارستان‌ بروند در حالی که با مراجعه به مراکز منتخب از خدمات درمانی مناسبی بهره‌مند می‌شوند. 

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: به منظور شناسایی بیشتر بیماران مبتلا به کرونا، روزانه سه هزار تست در اهواز انجام می شود. کسانی که تست pcr آنها مثبت شود تیم های ما، افراد در ارتباط با بیمار را شناسایی کرده و در خانه از آنها تست‌گیری می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۱ مرکز منتخب ثابت و ۲ مرکز سیار در اهواز مشغول فعالیت هستند که کار نمونه‌گیری و دیگر خدمات درمانی در پیشگیری از کرونا را انجام می‌دهند.

مردانی بیان کرد: مراکز منتخب ما در مناطق پاداد، باهنر، مشعلی،  غیزانیه و مرکز بهداشت شرق اهواز دایر هستند. همچنین یک مرکز جدید در منطقه ملی راه اهواز در حال احداث است که تا روزهای آینده آغاز به کار می‌کند. همچنین ۲ اتوبوس آمبولانس در خیابان سلمان فارسی( نادری) و شهید چمران (کیانپارس) مستقر هستند.

هم اکنون ۱۱ شهرستان خوزستان از جمله اهواز، در وضعیت قرمز کرونایی، و هشت شهرستان در حالت نارنجی قرار دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار