تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۲۱۷۷۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس مرکز بهداشت خوزستان:
دریافت ‌کنندگان واکسن کرونا هیچ مشکلی ندارند
 رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۲۷۷ نفر از کادر درمان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مرحله نخست، واکسن «اسپوتنیک‌وی» را دریافت کردند که اکنون حال عمومی آنها خوب است و هیچ عارضه ای در این افراد مشاهده نشده است.

سیدمحمد علوی اظهار داشت: واکس کووید-۱۹ در مرحله نخست طرح واکسیناسیون برای ۲۷۷ نفر از کادر درمان بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان های اهواز، رامهرمز و شوش تزریق شد.

وی افزود: طرح واکسیناسیون کرونا از ۲۱ بهمن در اهواز آغاز شد و کادر درمانی و پرسنل مراکز بهداشتی درگیر با کرونا به عنوان اولویت اول این واکسن را دریافت کردند و در مراحل بعدی به پرسنل اورژانس و افراد پرخطر و دارای بیماری‌های زمینه‌ای نیز تزریق خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر اینکه واکسیناسیون بر اساس اولویت‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود، گفت: واکسن اسپوتنیک ‌وی در ۲ مرحله تزریق می شود که مرحله دوم پس از ۲۱ روز از زمان دوز اول تزریق می شود.

وی بیان کرد: با وجود آغاز طرح واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ انتظار داریم مردم به منظور پیشگیری از بروز پیک سوم همه گیری ویروس و افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از آن همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی حساسیت جدی داشته باشند.

علوی با بیان اینکه شهرستان اهواز هم اکنون در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد افزود: بهبود این شرایط بستگی به نحوه رفتار مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.

به گزارش ایرنا در حال حاضر ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، همچنین روزانه حدود ۱۰ هزار تست کرونا در استان انجام می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار