تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۱۷۷۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان سرشار از مشکلات انباشته شده است
 رئیس پیشین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: خوزستان سرشار از مشکلات انباشته شده است و بسیاری از مسائل و مشکلات، در حیطه اختیارات مدیریتی و اعتبارات استانی نیست که بتوان آن‌ها را برطرف کرد.

امید حاجتی در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان که امروز (۶ اسفندماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در طول دوران مدیریت خود، توفیق همکاری با سه استاندار در خوزستان را داشتم. من در هر کجای کشور که باشم تلاش خواهم کرد به توسعه خوزستان کمک کنم.

 وی افزود: از همه افرادی که در نظام اداری، سیاسی و فرهنگی خوزستان هستند باید تشکر کنم. اگر همراهی و همدلی میان دستگاه‌های اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان وجود نداشت، بسیاری از مسائلی که برای آن‌ها برنامه‌ریزی و منابع مالی آن‌ها پیگیری شد، امکان‌پذیر نبود.

رئیس پیشین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان تصریح کرد: خوزستان سرشار از مشکلات انباشته شده است و بسیاری از مسائل و مشکلات، در حیطه اختیارات مدیریتی و اعتبارات استانی نیست که بتوان آن‌ها را برطرف کرد.

حاجتی افزود: اقلیم خوزستان به شکلی است که هر زمان که خشکسالی باشد با ریزگرد مواجه هستیم و هر زمان که شاهد ترسالی باشیم، با سیلاب مواجه می‌شویم. مدیریت این موضوعات، علی‌رغم حمایت‌های مختلف کار ساده‌ای نیست.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران‌های حوادث طبیعی در خوزستان خود دارای پیچیدگی‌های بسیاری است، گفت: اقدامات زیرساختی در سال‌های خیلی دور در خوزستان انجام شده است که این مسائل باعث شده امروز با نوعی دیگر از مشکلات در خوزستان مواجه شویم.

رئیس پیشین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان بیان کرد: در بحث آب شرب، اجرای فاز اول طرح غدیر که در اولین سفر رئیس جمهور به خوزستان مصوب و به موقع اجرایی شد؛ اگر انجام نشده بود امروز شاهد آن بودیم که اهواز، آبادان، خرمشهر و روستاهای مسیر با مشکل جدی آب شرب مواجه باشند.

حاجتی گفت: مسائل در خوزستان گسترده است و مردم خوزستان حواس‌شان به این نکته است که خدماتی که در استان ارائه می‌شود بر اساس اولویت و با قید محدودیت‌ها است.

وی افزود: وضعیت بیکاری جوانان خوزستان، برازنده استانی نیست که دومین استان کشور از نظر تولید ناخالص داخلی است. بهبود بحث اشتغال خوزستان یکی از نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. باید به معضل مهاجرت نیروهای نخبه از خوزستان نیز توجه جدی شود زیرا این مساله در درازمدت به خوزستان و کشور لطمه وارد می‌کند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار