تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۱۷۷۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حل برخی چالش‌های خوزستان نیازمند هماهنگی با سطوح ملی است
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: برخی از چالش‌های خوزستان در حیطه اختیارات خوزستان است و با منابع استانی قابل رفع و تعدیل است اما برخی از چالش‌ها نیاز به هماهنگی با سطوح ملی دارد؛ در این زمینه باید مسائل و مشکلات به صورت چارچوب‌دار و به خوبی به سطح ملی منتقل شوند تا بتوانیم شاهد حل آن‌ها باشیم.

مهرداد نیکو در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان که امروز (۶ اسفندماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکر هستم که مجددا این توفیق نصیب من شد که در استان خوزستان خدمت و بخشی از عمر کاری خود را در خوزستان سپری کنم.

 وی افزود: ماموریت سازمان برنامه و بودجه، توسعه است و بی‌شک توسعه کشور به توسعه خوزستان گره خورده است. در دنیا، سه مزیت برای کشور ایران قائل هستند که یکی از آن‌ها وجود نفت و گاز است و دیگری تمدن ایران و مورد سوم نیز قرارگیری ایران در شاه‌راه ارتباط آسیا و اروپا است. نکته جالب توجه اینکه این سه مزیت تماما در خوزستان متبلور است و جایگاه خوزستان را ویژه می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان تصریح کرد: توسعه کشور و استان خوزستان، مرهون گام‌هایی است که از پیش برداشته شده است اما استانی بزرگ با چنین مزیت‌هایی، طبیعتا چالش‌های بزرگی دارد که باید برای حل این چالش‌ها تلاش کرد. همواره باید یک نگاه به فرصت‌ها و یک نگاه به چالش‌های خوزستان داشته باشیم و هر دو مورد را به صورت همزمان مدیریت کنیم.

نیکو افزود: برخی از چالش‌های خوزستان در حیطه اختیارات خوزستان است و با منابع استانی قابل رفع و تعدیل است اما برخی از چالش‌ها نیاز به هماهنگی با سطوح ملی دارد؛ در این زمینه باید مسائل و مشکلات به صورت چارچوب‌دار و به خوبی به سطح ملی منتقل شوند تا بتوانیم شاهد حل آن‌ها باشیم.

وی ادامه داد: باید بتوانیم ظرفیت‌های خوزستان را به ارزش افزوده تبدیل کنیم تا مردم استان از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند. باید چالش‌های استان را اولویت‌بندی کنیم و ابتدا چالش‌هایی که در حیطه اختیارات استانی است را با برنامه‌ریزی حل و آنچه در اختیار ما نیست را از سطح ملی کمک بگیریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان افزود: در زمینه مسائل اصلی خوزستان باید برنامه داشته باشیم و از روزمرگی خارج شویم. با هم‌افزایی که با دستگاه‌های اجرایی خواهیم داشت؛ برنامه‌های خوزستان را به صورت جدی دنبال می کنیم. در تقابل با چالش‌های استان نیز می‌دانیم باید چه کاری انجام دهیم و در روزمرگی قرار نخواهیم گرفت.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار