تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۱۷۷۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رعایت پروتکلهای بهداشتی در سامانه های مسافرتی در زمان شیوع کرونا اهمیت بسیاری دارد
 به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت غرب اهواز، دکتر مهران احمدی بلوطکی چهارشنبه 6 بهمن ماه  از راه آهن جنوب بازدید کرد.

احمدی در جلسه که با حضور مهندس عبدالکریم درویش زاده مدیر کل راه آهن جنوب برگزار شد، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در سامانه های حمل و نقل از جمله راه آهن، فرودگاه و پایانه های مسافرتی به دلیل ماهیت کار و انتقال افراد به سایر شهرها و کشورها از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است، زیرا کوچکترین بی احتیاطی سبب نشر آلودگی خواهد شد، چراکه ورود یک فرد بیمار یا ناقل می تواند باعث انتقال بیماری به کل مسافران شود.

وی با اشاره به اینکه کووید-19 – COVID-19) ) این روزها بر تمامی مشاغل به خصوص صنعت گردشگری تأثیر جدی گذاشته است، تصریح کرد: هدف از محدودیتهای اعمال شده، کاهش مرگ افراد است، هر فردی سرمایه انسانی است و مرگ هر فرد تاثیر بسیاری بر اقتصاد کشور دارد.

احمدی در خصوص استعلام گیری تست کرونای مسافران پیش از صدور بلیت قطار و پذیرش مسافران در ایستگاه های راه آهن اظهار کرد: با انجام استعلام‌گیری تست کرونای افراد همچنان محدودیت در پذیرش مسافران در قطار اجرا ‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه  اپلیکیشن ماسک نرم افزاری کاربردی برای تشخیص افراد علامت دار است، تصریح کرد: با توجه به اینکه سرعت شیوع این ویروس بسیار بالا می باشد، استعلام سامانه مذکور به صورت قطعی نیست.

احمدی گفت: مرکز بهداشت غرب اهواز این آمادگی را دارد تا در صورت نیاز، نمونه گیری از مسافران علامت دار شروع کرده و ظرف 20 دقیقه جواب نمونه گیری مشخص می شود، که لازم است مداخله لازم در خصوص راهنمایی و ممانعت از خروج مسافرانی که جواب تست آنان مثبت می باشد، صورت گیرد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز موارد  ضدعفونی تمامي بخش هاي داخلي و بيروني قطارها در مبدا، مقصد و در طول مسير، شروع به كار كليه پرسنل قطارها با رعايت الزامات بهداشتي و پس از احراز سلامتي، رعايت فاصله گذاري اجتماعي در قطارها، رعايت اصول بهداشتي در تهيه کليه غذاهاي سرد و گرم و بسته هاي پذيرايي، ضدعفوني سرويس‌هاي خواب بصورت كاملا بهداشتي و استفاده از ماسك توسط کلیه مسافران در داخل قطارها را از الزاماتی دانست که باید مورد توجه قرار بگیرد.

همچنین درویشی رعایت دستورالعملهای بهداشتی عنوان شده را از الزاماتی عنوان کرد که از ابتدای شیوع کرونا به خوبی اجرا شده است .
وی همچنین با اعلام آمادگی برای استقرار اکیپ های بهداشتی، گفت: اداره کل راه آهن آمادگی هر گونه همکاری با مرکز بهداشت غرب اهواز را دارد تا سلامت شهروندان حفظ و به سلامت به مقصد برسند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار