تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۱۷۷۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انجام روزانه ۶۰۰ تست PCR در مرکز بهداشت غرب اهواز
 رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: روزانه به طور متوسط ۶۰۰ نفر به مراکز منتخب ما مراجعه می کنند که از آنها تست PCR می گیریم همچنین یک هزار تست سریع انجام می دهیم.

دکتر مهران احمدی بلوطکی  بیان کرد: بار مراجعات نسبت به ۲ هفته قبل روند افزایشی داشته و سرعت شیوع بیماری در مقایسه با پیک اول و دوم بیشتر است. تمام ظرفیت بهداشت و درمان استان و اهواز در بخش های مراجعات سرپایی و بستری پای کار است.

وی افزود: مراکز منتخب ما در سطح شهر اهواز از مبتلایان تست PCR گرفته همچنین در سایر مراکز جامع سلامت و درب منزل، تست های رپید ۲۰ دقیقه ای انجام می شود. با توجه به حجم بالای کار، طبیعی است که بار مراجعه به مراکز بهداشت و درمان بیشتر می شود. 

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: وضعیت بیماری در سه چهار روز گذشته به ثبات نسبی رسیده هر چند آمار هنوز بالا است ولی روند مراجعات با شیب ملایم تری در حرکت است.

وی ادامه داد: مراکز بهداشتی و درمانی با تمام ظرفیت در حال خدمت رسانی هستند و اجازه نمی دهیم که بیماری ما را مدیریت کند. این توانمندی و ظرفیت در مجموعه بهداشت و درمان استان وجود دارد و مطمئن باشید که بیماری را مدیریت می کنیم البته در این راه به همکاری مردم و سایر دستگاهها نیاز داریم.

احمدی بلوطکی بیان کرد: نگرانی های ما جدی است و انتظار داریم که مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و مراقب سلامتی خود باشند همچنین از حضور در تجمعات و ترددهای غیرضروری  پرهیز کنند.

وی افزود: قطعا با همراهی مردم در چند روز آینده از این پیک به سلامت عبور خواهیم کرد. در پیک سوم بیماری سن مبتلایان پایین آمده و مثل پیک اول و دوم نیست به عنوان مثال کودک یک روزه و یک ماهه داشتیم که به این بیماری مبتلا شده است لذا والدین باید مراقب فرزندانشان باشند.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز شیوع کرونا و هشت شهرستان نارنجی هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار