تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۱۷۷۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار دانشکده علوم پزشکی آبادان نسبت به روند انتشار کرونای جهش‌یافته
  رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن هشدار نسبت به روند انتشار کرونای جهش‌یافته در منطقه جنوب غرب خوزستان گفت: در صورت ادامه روند شیوع گسترده ویروس جهش‌یافته، تمام بیمارستان‌های منطقه نیز پاسخگوی بیماران کرونایی نخواهند بود.

  شکراله سلمان‌زاده چهارشنبه اظهار  داشت: با توجه به جهش ویروس کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان، اگر مردم خصوصا جوانان و افراد میانسال از خود مراقبت نکنند باید منتظر یک فاجعه در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان باشیم..
وی با تاکید بر این موضوع که مردم باید دورهمیا و مراسمی جشن و عزاداری را برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا کنار بگذارند گفت: در این شرایط هر شهروند باید یک مراقب سلامت باشد و ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، دیگران را نیز ملزم به رعایت آنها کند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان به انجام  ۴۱۷ مورد نمونه آزمایش کرونا در ۲۴ ساعت گذشته از شهروندان جنوب غرب خوزستان اشاره کرد و گفت:در این مدت  ۱۷۳ مورد جدید مثبت کووید ۱۹ در منطقه شناسایی شد. ۶۴ بیمار در آبادان، ۴۴ بیمار در خرمشهر و ۶۵ بیمار در شادگان براساس معیارهای آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته به کرونا مبتلا شدند.

وی افزود:از موارد جدید ثبت شده  ۱۵۱ نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند و ۴۰ بیمار به دلیل مشکل حاد تنفسی در بیمارستان‌های منطقه جنوب غرب خوزستان بستری شدند.

سلمان‌زاده گفت: ۲۳ بیمار کرونایی پس از بهبود از بیمارستان مرخص شدند ضمن اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد مرگ ناشی از کرونا در شادگان ثبت شد. در حال حاضر ۱۷۴ بیمار کرونایی در سه بیمارستان آبادان بستری هستند.

بر اساس اعلام سیدمحمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان، شهرستان‌های  شادگان ، آبادان و خرمشهر در جنوب غرب خوزستان با ورود به پیک جدید کرونا ، آلوده ترین و خطر خیزترین مناطق خوزستان به شمار می‌روند.

۱۱ شهرستان در استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و ویروس جهش یافته انگلیسی در چند شهرستان خوزستان تایید شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار