تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۱۷۷۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کرونا؛ جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی خوزستان را به تعویق انداخت
 جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی خوزستان که بنا بود ۲۱ اسفندماه امسال در شهرستان دشت‌آزادگان برگزار شود به علت شیوع کرونا و وضعیت قرمز خوزستان به تاریخ دیگری موکول شد.

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی خوزستان اظهار داشت: این جشنواره بنا بود همزمان با سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) در خوزستان برگزار شود و مقدمات برگزاری آن فراهم شده بود اما با توجه به قرمز شدن وضعیت برخی شهرهای خوزستان مقرر شد این جشنواره سال آینده و پس از عید فطر برگزار شود.

سعید نگراوی افزود: وضعیت قرمز کرونا در خوزستان موجب تعطیل شدن تالارها، سالن‌های نمایش شده و هنرمندان استان امکان تمرین برای جشنواره را نداشتند از این رو برای حفظ سلامت هنرمندان و مردم تلاش می کنیم تا پس از عید فطر این جشنواره برگزار شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی خوزستان موکول شدن زمان این جشنواره به تاریخی دیگر را فرصتی برای بهتر برگزار شدن آن دانست و گفت: جشنواره تئاتر عربی خوزستان  از ۲ سال گذشته به جشنواره بین المللی تبدیل شده است در دوره های قبل آثار خارج از کشور در حد ۲ تا سه اثر آن هم از کشور عراق بود اما امسال شاهد استقبال خوبی از کشورهای عربی اسلامی از این جشنواره بودیم لذا می توانیم در فرصت باقی مانده تا برگزاری جشنواره شرایطی  در شان یک جشنواره بین المللی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی متولی، ادارات استان و شهرستان می‌توانند در زمینه آماده سازی سالن‌های نمایش به ما کمک کنند. در حال حاضر سالن‌های نمایش استان خوزستان از نظر سیستم صوت، نور، امکانات سرمایشی و گرمایشی و به طور کلی از نظر سخت افزاری با کمبودهایی رو به رو هستند که برطرف کردن این موارد کمک زیادی به بهتر شدن جشنواره می‌کند.

نگراوی خاطر نشان کرد: در بخش بین الملل این جشنواره تاکنون  ۱۶ اثر از هشت کشور عربی اسلامی شامل مصر، تونس، موریتانی، سودان، الجزایر، عمان، عراق، و اردن دریافت شده است و در بخش داخلی نیز بیش از ۴۰ اثر از شهرهای مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

محورهای این جشنواره در کنار موضوع آزاد مواردی همچون آداب و سنن، فرهنگ، شهدای هشت سال دفاع مقدس  و شهید سلیمانی است.

۱۱ شهرستان در استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا بسر می برند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار