تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۲۱۷۶۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرسه مرگ در کوچه و بازار اهواز و شهروندان بی‌توجه
 پیک سوم کرونا در حالی در خوزستان آغاز شده که از ویروس این بار از نوع انگلیسی و بسیار خطرناکتر با قدرت انتشار بسیار بیشتر از ویروس قبلی است با این وجود مردم همچنان در کوچه ها و بازارها پرسه می زنند.

 متاسفانه این روزها مردم استان و به ویژه اهواز به هشدارهای وزارت بهداشت و درمان بی توجه بوده و با تجمع در مرکز شهر مخصوصا در مراکز خرید ، خیابان امام، نادری و کیانپارس و بازارها در حال پرسه زنی و گشت و گذار هستند.

نگاهی به خیابان های سطح شهر نشان می دهد که مردم انگار کرونا را فراموش کرده‌ و بی‌محابا  واغلب بدون ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در حال رفت و آمد و خرید هستند این در حالی است که خوزستان اکنون در وضعیت بحرانی قرار داشته و روز به روز به آمار مبتلایان اضافه می شود.

پیک اول بیماری در استان از اردیبهشت ماه تا تیرماه امسال بود که روند بیماری در هفته اول مرداد ماه به حالت نزولی تبدیل شد. از اواسط شهریورماه مجدداً وضعیت استان شیب رو به بالا داشت که این وضعیت تا اوایل آذرماه ادامه داشت.از ابتدای بهمن ماه  همزمان با زمزمه ورود ویروس کرونای انگلیسی به کشور، آمار مراجعات به بیمارستان های استان نیز افزایش پیدا کرد و از یازدهم بهمن به بعد سرعت مراجعه و انتشار بیماری در استان خیلی زیاد شد.

تا یکی، ۲ ماه پیش وضعیت خوزستان در حالت آبی بود و بیماران کرونایی منحصرا در بیمارستان رازی اهواز بستری می شدند ، این وضعیت باعث شد مردم از ویروس فرصت طلب کرونا راحت باشد ولی گونه جدید ویروس در سایه این غفلت بار دیگر سایه خود را بر سر مردم خوزستان گسترده کرد.

به گفته کارشناسان ویروس جهش یافته انگلیسی یکی، ۲ هفته وارد خوزستان شده و به شدت در بین مردم نفوذ پیدا کرده است و در مدتی کوتاه ظرفیت بستری بیمارستانها را پر کرد ، ویروس انگلیسی برخلاف نوع قبلی، افراد در سنین پایین تر را نیز درگیر می کند و در نهایت جان آنها را می گیرد. چندی پیش ۲ کودک یک و ۹ ساله جان در خوزستان جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

با تحقیقات گسترده ای که انجام شد منشا انتشار ویروس انگلیسی در خوزستان از کشور عراق شناسایی شد و اکنون شهرهای استان یکی پس از دیگری درگیر این ویروس می شوند. قدرت سرایت این ویروس ۷۰ برابر بیشتر از ویروس نوع کووید اولیه با منشا چینی است همین هشدار کافی است تا هشدار قرمز برای مردم به صدا درآید.

بازارهای اهواز عامل مهمی در تولید بیماری هستند

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازارهای اهواز عامل مهمی در بازتولید بیماری هستند و باید نسبت به این موضوع جدی تر عمل شود.

قاسم جان بابایی با حضور در استان پس از سرکشی از سطح شهر اهواز بیان کرد: متاسفانه بازارهای اهواز از جمله جمعه بازار این شهرستان نه تنها فعال است بلکه پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک از سوی مردم رعایت نمی شود که این موارد باعث بازتولید وانتشار چندبرابری بیماری می شود.

وی افزود: ظرفیت بیمارستان های استان محدود است و تا حدی امکان برطرف کردن مشکلات را دارند ولی اگر مردم  پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند مطمئنا بیماری سرریز می شود که بسیار نگران کننده است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: باید طوری وضعیت را مدیریت کنیم که سرعت انتشار بیماری روند کاهشی داشته باشد و به تعداد  آمار مبتلایان افزوده نشود. این هنر نیست که مرتب به تعداد تخت های آی سی یو اضافه کنیم هر چند تاکنون این کار را انجام داده ایم تا افرادی که بدون تقصیر آلوده به این بیماری شده اند از درمان محروم نشوند.

وی افزود: از مردم خواهش می کنم که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و حافظ سلامتی خود باشند تا از این طریق به پرسنل بهداشت و درمان استان کمک کنند.

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در خوزستان مهمترین عامل انتقال بیماری است

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معتقد است که رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی مردم در خوزستان، مهمترین عامل انتقال بیماری است که بسیار نگران کننده است.

محمدمهدی گویا در بازدید از بیمارستان سینا و مرکز بهداشت شرق اهواز اظهار داشت: مردم باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و از ترددهای درون شهری، تجمعات خانوادگی و دورهمی ها پرهیز کنند. کرونا ویروسی سرکش و پیچیده است لذا باید فکری جدی برای کنترل آن کرد اگرچه این موضوع تنها با کمک همه اقشار مردم و مسئولین انجام می شود. 

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم خوزستان به ویژه شهرهای قرمز باید از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کرده تا پیک سوم بیماری از استان خارج شود. همچنین باید مراقبت های خود را شدیدتر و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت بستری در بیمارستان های خوزستان محدود است افزود: متاسفانه تعداد مراجعین به بیمارستان های اهواز و سایر نقاط قرمز استان روند صعودی داشته و بروز علائم بیماری با شیب تندی در حال افزایش است لذا از مردم درخواست داریم که اقدامات خودمراقبتی را انجام دهند.

گویا گفت: قدرت سرایت و آسیب رسانی ویروس جهش یافته بسیار زیاد است لذا انتظار داریم افراد مبتلا به کرونا با تحمل قرنطینه، اجازه ندهند این ویروس آسیب بیشتری به جامعه برساند. بدون همکاری مردم و مدیران استان، مبارزه با بیماری و موفقیت در برابر آن ممکن نیست لذا باید تا حد امکان دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم.

ساده انگاری مردم باعث انتشار ویروس انگلیسی در استان شد

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان گفت: زمانی که استان در شرایط آبی قرار گرفت مردم فکر کردند همه چیز حل شده و در مراسم دورهمی ها پروتکل های بهداشتی را رعایت نکردند که این امر باعث انتشار سریع ویروس آن هم از نوع انگلیسی شد.

وی افزود: چون احتمال می دادیم منشا بیماری از کشورهای خارجی باشد در مرحله اول بخش های مسافرتی مرزهای شلمچه و چذابه را به مدت یک هفته تعطیل کردیم و در ادامه اگر آمار کمتر نشد این تعطیلی را تمدید می کنیم.

استاندار خوزستان افزود: در صورت باز شدن مرزها هم ، از تمام مسافران تست گیری به عمل می آید و تنها به کسانی اجازه ورود می دهیم که جواب تستشان منفی باشد. ورود و خروج به شهرهای قرمز و تردد از ساعت ۹شب تا چهار بامداد ممنوع شده و این طرح با قدرت بیشتری ادامه پیدا می کند.

وی گفت: شرایط فعالیت صنوف، ادارات و دستگاه های اجرایی برابر با مصوبه ستاد ملی اجرا می شود. در نقاط قرمز به غیر از گروه یک فعالیت دیگر صنوف ممنوع است. کارخانجات و کارگاه های تولیدی به مدت یک هفته با یک سوم ظرفیت اجازه فعالیت دارند. کارکنان ادارات و سازمان های دولتی ضروری باید به طور کامل در محل کار حاضر شوند اما فعالیت ادارات و دستگاه های اجرایی غیر ضروری باید با یک سوم ظرفیت باشند. همچنین تمامی ارگان ها موظف هستند به کسانی که بیماری زمینه ای دارند، مرخصی دهند.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: تمام نهادها، دستگاه ها و بخش های خصوصی موظف هستند از طرح شهید قاسم سلیمانی حمایت کنند. طرح غربالگری محله محور شهید سلیمانی یکی از مهمترین طرح هایی است که اگر به درستی اجرا شود زنجیره  انتقال ویروس قطع می شود.

گسترش ویروس کرونا انگلیسی در نقاط مختلف خوزستان

دکتر فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از  گسترش ویروس کرونای انگلیسی در استان از ورود ویروس از طریق مسافران یک پرواز خارجی خبر داد و گفت:  پس از شناسایی یک نمونه انگلیسی در اهواز، تمام ۹۱ مسافر یک پرواز خارجی را ردیابی کردیم که ۸۲ نفر آنها در تهران و ۹ نفر آنها در اهواز بودند و یکی ازاین افراد یک زن حامل ویروس کرونای انگلیسی بود ، این خانم را در قرنطینه قرار داریم.همچنین ۲ نمونه ویروس از آبادان ارسال کردیم که هر ۲ از نوع موتاسیون انگلیسی بودند.

ابول نژادیان ادامه داد: در آبادان هم به یک خانم ۴۰ ساله رسیدیم که مهمانی از کشور عراق داشت. همچنین یک آقای ۲۵ ساله از عراق به اهواز سفر کرده بود که در یکی از هتل های شهر مستقر بود که به دنبال این موضوع از ۷۴ نفر پرسنل آن هتل تست گرفتیم که چهار نفر به ویروس جهش یافته مبتلا شدند همچنین خانواده این چهار نفر نیز درگیر بیماری شدند که مایه نگرانی شد و وزیر و استاندار را در جریان گذاشتیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: نمونه های دیگری از نقاط مختلف استان از شهرهای اهواز، هویزه، دزفول و دشت آزادگان به انستیتو پاستور فرستادیم که متوجه شدیم تمام سوش ها انگلیسی هستند. در حال حاضر جنوب و غرب استان درگیر این گونه ویروس هستند لذا از مردم خواهش می‌کنیم که در خانه بمانند تا این پیک  را رد کنیم.

وی افزود: روزانه هشت هزار تست انجام می دهیم که ظرف یک یا ۲ روز آینده این تعداد را به ۱۰ هزار تست افزایش می‌دهیم. در منطقه کیانپارس و نادری که از آلوده‌ترین نقاط اهواز است اتوبوس آمبولانس مستقر کردیم تا از مردم تست گیری کنند همچنین یک اتوبوس در خیابان امیری آبادان مستقر خواهد شد.

ابول نژادیان گفت: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان های رازی، امیرالمومنین و فاطمه الزهرا به صورت کامل در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد همچنین در بیمارستان‌ سینا ۲۰ تخت آی سی یو و ۴۰ تخت عادی و در بیمارستان‌ گلستان ۵۰ تخت آی سی یو و ۴۰ تخت عادی درگیر هستند. 

وی افزود: تعداد مراجعه به بیمارستان ها به حدی است که مجبور شدیم طبقه اول بیمارستان امام (ره) را تخلیه کنیم و ۱۲۵ تخت آن را در اختیار بیماران کرونایی قرار دهیم تا سرریز بیمارستان رازی را به آنجا منتقل کنیم همچنین ۳۵ تخت بیمارستان امام را به آی سی یو تبدیل می کنیم.

۹۰درصد افزایش بستری نسبت به هفته گذشته 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: موارد بستری در استان نسبت به هفته گذشته ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین موارد بیماری و موارد فوت به ترتیب ۷۴ و ۴۵ درصد افزایش یافته است. در پیک اول تعداد موارد ابتلا به بیماری ۳۲ هزار و ۷۵۲ نفر بود و حداکثر تعداد بیماران بستری شده روزانه  ۸۵۶ نفر بود. در پیک دوم ۱۹ هزار بیمار داشتیم و حداکثر تعداد بیمار در روز ۴۵۱ نفر بود اما در پیک سوم ۱۰ هزار بیمار داریم و حداکثر بیمار در روز ۹۱۴ نفر است. در پیک اول ظرف ۱۴ روز تعداد بیماران ۲ برابر شد، در پیک دوم ظرف ۲۱ روز تعداد بیماران ۲ برابر شد و در پیک سوم ظرف هشت روز تعداد بیماران ۲ برابر شد.

وی گفت: حداکثر میزان روزانه بستری در پیک اول ۱۴۹ نفر بود. این میزان در پیک دوم به ۷۹ نفر رسید و در پیک سوم به ۱۱۵ نفر رسیده است. در ۱۱ هفته اخیر یکی از عوامل مهم انتشار بیماری تماس با موارد مثبت در خانواده ها گزارش شده که میزان آن یک چهارم است. همچنین تماس با سایر بستگان و دید و بازدیدهای خانوادگی ۲۴ درصد موارد ابتلا را به خود اختصاص داده است. تماس با موارد مثبت و مشکوک در محل کار ۲۳ درصد، موارد ابتلا و  ترددهای درون شهری ۱۵ تا ۲۰ درصد، موارد ابتلا به بیماری را دارند. شرکت در مراسم ترحیم و ازدواج ۱۱ درصد موارد ابتلا به بیماری را تشکیل می دهند.

درخواست تعطیلی اضطراری خوزستان مورد موافقت قرار نگرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: درخواست تعطیلی و در قرنطینه قرار گرفتن استان به مدت ۲ هفته مورد موافقت قرار نگرفت.

 ابول نژادیان در این خصوص اظهار داشت: با توجه به شرایط استان به لحاظ شیوع بیماری و انتشار سریع ویروس جهش یافته انگلیسی به عنوان یک کارشناس مسائل بهداشت و درمان پیشنهاد تعطیلی استان را مطرح کردیم که تاکنون با این موضوع موافقت نشده است.

وی با بیان اینکه چندین مورد ویروس جهش یافته انگلیسی در استان مشاهده شده و این موضوع نگران کننده است افزود: ما در جایگاه تصمیم گیرنده نیستیم و تنها می توانیم پیشنهاد ارائه دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: انتظار داریم محدودیت ها به طور کامل در سطح استان اجرا شود و مردم از حضور در تجمعات خانوادگی و ترددهای درون شهری پرهیز کنند تا پیک سوم بیماری از استان خارج شود.

مطالبه نمایندگان مجلس، تعطیلی ۲ هفته ای خوزستان است 

سیدکریم حسینی رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس گفت: مطالبه تمام نمایندگان استان، تعطیلی ۲ هفته ای خوزستان بوده و این موضوع را به اطلاع رییس جمهوری رسانده ایم.

وی افزود: با  معاون رئیس جمهوری در این خصوص صحبت شده و درخواست نمایندگان و دیگر مسئولان استان را به او انتقال دادیم. نظر ستاد مدیریت کرونای استان بر تعطیلی است ولی متاسفانه این موضوع در ستاد ملی کرونا مورد موافقت قرار نگرفت که علت آن را نمی دانیم.

رییس مجمع نمایندگان استان گفت: ما به معاون رئیس جمهوری اعلام کردیم که استان وضعیت خوبی ندارد و بیمارستان ها پاسخگوی تعداد بالای مراجعان نیستند به همین دلیل خواستار تعطیلی هستیم. این تعطیلی اگرچه بخشی از کار است اما برای آرامش مردم و کاهش رفت و آمد ها بسیار مهم است و مطالبه اصلی نمایندگان استان می باشد.

حسینی افزود: خوزستان تنها استان قرمز کشور بوده و هر ۱۱ شهر قرمز کشور در خوزستان هستند به همین دلیل باید خوزستان تعطیل شود تا به بقیه استان‌ها آسیب وارد نشود. میزان تست ها  در استان باید افزایش پیدا کند تا بیماریابی خوبی انجام شود همچنین در مرحله دوم واکسیناسیون، تعداد واکسن‌های در نظر گرفته برای استان باید بیشتر شود.

راه اندازی اقامتگاه موقت در مرزهای چزابه و شلمچه

ولی الله حیاتی فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: راه اندازی اقامتگاه موقت در مرزهای شلمچه و چذابه در دستور کار است تا از مسافران تست های لازم گرفته شود، جواب تست ها بعد از ۶ ساعت مشخص خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر مرزهای زمینی مسافری ما با کشور عراق مسدود است اما مرز های تجاری ما در شلمچه و چذابه باز است و فرمانداران شهرهای مرزی را مکلف کردیم که پروتکل های بهداشتی را در مرز اجرا کنند.

حیاتی بیان کرد: با توجه به شرایط اضطراری که در بحث مقابله با بیماری کرونا در استان حاکم شده، تمام تدابیر لازم برای اعمال شدید محدودیت ها در نظر گرفته شده است.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: اکنون ورودی و خروجی های استان و شهر ها به شدت کنترل می شود. اعمال محدودیت های شبانه از ساعت ۹ شب تا چهار بامداد در دستور کار قرار گرفته است و پلیس راهور به شدت این محدودیت را اعمال می کند.

وی ادامه داد: فرمانداران، ادارات صمت و اتحادیه ها باید به نحوی کار را مدیریت کنند تا به جز اصناف گروه یک، بقیه گروه های شغلی تعطیل شوند. از اصناف، اتحادیه ها و مردم خواهش می کنم به همکاری های خود همچنان ادامه داده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. قطعا اگر مردم کمک نکرده و پروتکل ها را رعایت نکنند، نمی‌توانیم از این مرحله عبور کنیم.

شناسایی ۲۲مورد ویروس جهش یافته انگلیسی در خوزستان

سیدمحمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تاکنون ۶۲ مورد ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور شناسایی شده که ۲۲ مورد آن مربوط به استان خوزستان است.

وی افزود: موارد بیماری در کشور و به ویژه در استان روند افزایشی داشته تا حدی که ۳۰ درصد آمار مبتلایان در کشور متعلق به خوزستان است که بسیار نگران کننده است. در یکی، ۲ ماه گذشته برخلاف استان های دیگر دوران راحتی را داشتیم اما اکنون تعداد آمار مبتلایان و بستری ها نسبت به ۲ هفته قبل ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است و به همین نسبت موارد مرگ در استان روند افزایشی دارد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر آمار مراجعه به بیمارستان ها بسیار زیاد است و این امر باعث پر شدن تخت های ICU شده است گفت: اگر فکری اساسی به حال این موضوع نکنیم، بیمارستان های استان در روزهای آینده نمی توانند جوابگوی مراجعین باشند.

وی عنوان کرد: شناسایی  ویروس انگلیسی با وسایلی که ما در اختیار داریم، تا حدی مشکل است و تعدادی از نمونه های ویروس را نمی توانیم تشخیص دهیم بنابراین نیاز است که کیت های تشخیصی متناسب با این ویروس را در اختیار داشته باشیم. خوشبختانه وزارتخانه در حال تهیه کیت مورد نیاز است و به زودی به دستمان می رسد تا بتوانیم نوع ویروس ها را تشخیص دهیم.

رییس مرکز بهداشت استان بیان کرد: متاسفانه در کشور همسایه ما استانداردهای بهداشتی رعایت نمی شود و تست گیری در آنجا بسیار کم است. وقتی موارد بیماری از اواسط دی ماه سیر صعودی پیدا کرد انتظار داشتیم که مرزهای استان بسته شود و یا با کنترل شدیدتری مدیریت شود که این امر محقق نشد و ویروس انگلیسی به راحتی وارد استان شد.

وی ادامه داد: با پیشنهاداتی که ارائه دادیم قرار شد یک آزمایشگاه در مرز راه اندازی شود تا نمونه گیری ها دقیق تر انجام شود اما لازمه این کار راه اندازی یک اقامتگاه است تا افرادی را که جواب تستشان مثبت بود در آن محل نگهداری کنیم.

علوی گفت: در حال حاضر تنها راه جلوگیری از انتشار ویروس انگلیسی تعطیلی استان است اما اگر قرار باشد یک شهر را تعطیل کنیم و شهر دیگر تعطیل نباشد هیچ فایده ای ندارد. یکی از الزامات عدم تردد مردم در سطح شهر، تعطیلی ادارات است در حالی که اکنون تمام ادارات ضروری و غیرضروری مشغول به فعالیت هستند و برخی از مدیران کل از قانون تبعیت نمی کنند به عنوان مثال اداره‌ای در استان موجود است که بدون توجه به مصوبات ستاد کرونا با تمام نیروها در حال فعالیت است در حالی که باید یک سوم کارکنان در محل حاضر شوند.

وی گفت: زمانی می‌توان این بیماری را مدیریت کنیم که همه با یکدیگر همسو حرکت کنیم و تعطیلی ها همه جانبه باشد نه اینکه یک یا چند اداره به فعالیت خود ادامه دهند.

پلمب ۴۷۸ واحد صنفی متخلف در اهواز

جمال عالمی نیسی فرماندار شهرستان اهواز از پلمب ۴۷۸ واحد صنفی متخلف در اهواز به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی خبر داد.

وی افزود: در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا، در ۱۱ روز گذشته (از ۲۴ بهمن تا چهارم اسفندماه) تیم های بازرسی ما ۴۷۸ واحد صنفی متخلف را به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در شهرستان اهواز پلمب کردند.

عالمی نیسی افزود: طرح برخورد قانونی با واحدهای صنفی غیرمجاز و متخلف، روزانه به صورت مستمر از سوی کارگروه نظارت بر اصناف ستاد مقابله با کرونا شهرستان اهواز در حال اجرا است.

فرماندار اهواز گفت: از ۲۴ بهمن تاکنون، ۱۰ هزار و ۷۴ بازدید از اصناف شهرستان اهواز صورت گرفته است. همچنین ۷۷۲ اخطار کتبی صادر شده و هشت هزار و ۴۰۱ مورد تذکر شفاهی انجام دادیم.

وی با بیان اینکه سلامتی مردم خط قرمز ما است و با متخلفین برخورد قانونی می کنیم افزود: ما انتظار داریم که اصناف و حتی مردم با ما همکاری کرده و پروتکل های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.

عالمی نیسی عنوان کرد: اعمال محدودیت ها را به شدت در اهواز اجرا و کار نظارت بر آن را انجام می دهیم. امروز از بازار مرکزی شهر بازدیدی داشتم که متاسفانه عده ای از مردم از زدن یک ماسک عاجز بودند و به راحتی در سطح شهر تردد می کردند. ۸۰ درصد کنترل بیماری برعهده مردم است لذا ما از آنها خواهش می کنیم که حافظ سلامتی خود باشند.

وی ادامه داد: عدم رعایت به حدی است که ما مجبور به قطع برق مرکز شهر شدیم. متاسفانه مردم اصلا کرونا را باور نمی کنند. برخوردهای سلبی به تنهایی کارآمد نیستند و رعایت هشدارها توسط توسط نقش اصلی را در کنترل زنجیره انتشار بیماری دارد.

فرماندار اهواز گفت: آمار مبتلایان بیمارستان های اهواز سیر صعودی داشته و ظرفیت تخت های آی سی یو آنها تکمیل است لذا مردم باید دستورالعمل ها را رعایت کنند. آژیر خطر ابتلا به این بیماری در اهواز به صدا درآمده و باید این موضوع را جدی گرفت.همه باید بدانیم که کرونا در کمین است و با کسی شوخی ندارد.

وی افزود: اصنافی که در گروه سه و چهار قرار دارند پروتکل ها را به خوبی رعایت کردند که جای تشکر دارد اما از آنجا که ۸۰ درصد کسب و کارها در گروه یک قرار دارند مدیریت آنها سخت تر است .
  
عالمی نیسی بیان کرد: ما در برخی از نقاط اهواز محدودیت های ترافیکی ایجاد کردیم تا مردم کمتر تردد کنند ولی متاسفانه مردم به هر طریقی به خیابان ها می آیند و دستورالعمل ها را رعایت نمی کنند.

بدیهی است که مردم باید با نشستن در خانه‌،پرهیز از شیوع این بیماری ، زمینه کمتر شدن شیوع آن را فراهم سازند همچنین انتظار می رود مسئولین چاره ای برای این مشکل بزرگ فراهم سازند تا بلکه بتوانیم با کمک همه بر این ویروس منحوس پیروز شویم.

در حال حاضر ۱۱ شهر خوزستان در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا هستند .

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار