تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۱۷۵۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهواز به مرز وضعیت سیاه رسیده است
 دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به روند افزایشی بیماری، گفت: روند و شدت بیماری در اهواز به گونه‌ای است که اگر در طیف رنگ‌بندی، رنگ سیاه نیز وجود داشت‌ می‌توانستیم بگوییم اهواز به مرز وضعیت سیاه رسیده است.

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی  اظهار کرد: روند بیماری در خوزستان و شهرستان اهواز یکباره با شیب تندی مواجه شد؛ روزانه موارد بیماری بیشتر می‌شود و روز گذشته نیز نسبت به روز قبل صددرصد افزایش یافته است.

وی افزود: روند و شدت بیماری در اهواز به گونه‌ای است که اگر در طیف رنگ‌بندی، رنگ سیاه نیز وجود داشت‌ می‌توانستیم بگوییم اهواز به مرز وضعیت سیاه رسیده است.

دبیر شورای سلامت اهواز تصریح کرد: قبلا نگران جهش جدید کرونا بودیم که در پیک جدید با آن مواجه شده‌ایم. دوره کمون ویروس جهش‌یافته ۲۴ ساعت است یعنی در صورتی که فردی در تماس با یک مورد مثبت قرار بگیرد، پس از ۲۴ ساعت علامت‌دار می‌شود در حالی که در پیک قبلی، علامت‌دار شدن بیمار ۱۴ روز طول می‌کشید.

وی با اشاره به ابتلای نوزاد یک ‎روزه به کرونا در خوزستان، گفت: سن ابتلا کاهش یافته است و شاهد ابتلا و مرگ کودکان بوده‌ایم. این وضعیت نشان می‌دهد این جهش ویروس که وضعیت خوزستان را قرمز و اضطراری کرده است، بسیار وحشی و لجام‌گسیخته است و اگر شهروندان به خودشان نیایند هیچ دفاعی در مقابل آن نداریم.

احمدی‌بلوطکی با اشاره به علت اصلی وضعیت کنونی اهواز، افزود: پس از آبی شدن وضعیت اهواز، مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کنار گذاشتند.

وی با بیان اینکه مردم باید دورهمی‌ها را فراموش کنند، تصریح کرد: وضعیت کنونی، نتیجه تجمعات دو هفته گذشته در پارک‌ها و نشست‌ها و دورهمی‌ها است.

دبیر شورای سلامت اهواز تصریح کرد: زمانی می‌توانیم این پیک را کنترل کنیم که علاوه بر رعایت دستورالعمل‌ها، شهری خلوت داشته باشیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار