تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۱۷۵۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل آبفا خوزستان: آب اهواز تا غروب وصل می شود
  مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: قطعی آب اهواز به دلیل بروز حادثه در تصفیه خانه شماره ۲ بوده و تا غروب امروز مشکل برطرف و آب شبکه وارد مدار می شود.

صادق حقیقی پور  با اشاره به مشکلات ایجاد شده در زمینه قطع آب منطقه غرب اهواز اظهار داشت: با توجه به افزایش مصرف آب سالانه در فصل تابستان در مناطق مختلف استان ، تقویت و تعمیر(اورهال) تصفیه خانه در فصل زمستان در دستور کار قرار می گیرد تا در فصل گرم مردم استان با مشکل قطعی آب مواجه نشوند.

وی افزود: تصفیه خانه شماره ۲ اهواز دارای ۶ الکترو پمپ است که از روزهای گذشته تعمیر و اورهال آنها آغاز شد و تا روز گذشته پنج الکتروپمپ بدون هیچ مشکلی برای آب اهواز، تعمیر و اورهال شدند اما متاسفانه در زمان باز و بسته کردن الکترو پمپ شماره۶  در شب گذشته ، واشر شیر پمپ دچار پارگی شد و ایستگاه پمپاژ زیر آب رفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: از ساعت سه بامداد که این حادثه رخ داد ناچار شدیم آب برخی مناطق اهواز را قطع و ایستگاه پمپاژ را جهت رفع مشکل خاموش کنیم و شرایط تا اندازه ای سخت شده بود که ناچار شدیم از غواص برای تعمیر شیر پمپ استفاده کنیم که این عملیات همچنان ادامه دارد.

حقیقی پور اظهار داشت: استارت پمپ ها از عصر امروز زده می شود و امید است هرچه سریعتر آب مناطق اهواز وصل شود.

وی یادآور شد: چنین حادثه ای در تصفیه خانه‌ها امر طبیعی است  به طوریکه  اورهال پمپ ها  چنانچه در فصل سرما انجام شود، مردم با مشکلات کمتری مواجه می شوند چرا که قطعی آب در فصل تابستان به مراتب سخت تر است.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت:  این استان از اسفندماه به بعد وارد فاز گرما شده و امکان تعمیرات وجود ندارد به همین جهت همکاران ما با سرعت بالا در حال انجام تعمیرات هستند.

وی اظهار داشت: اکنون ۵۰ درصد شهرستان اهواز با افت فشار یا قطعی آب مواجه هستند که نیاز است در شرایط کنونی آرامش بیشتری بر این شهرستان حاکم باشد تا بتوانیم هرچه سریعتر مشکل را برطرف کنیم.

حقیقی پور بیان کرد: سال ۱۳۹۵ نیر چنین مشکلی در سطح شهرستان اهواز رخ داد که ۴۸ ساعت مردم اهواز بی آبی را پشت سر گذاشتند اما امید است ما بتوانیم تا غروب امروز آب را وصل کنیم و بی شک تعمیرات پیشگیرانه می تواند از حوادث بزرگتر جلوگیری کند.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: مناطقی از قبیل کیانپارس، کیان آباد، کمپلو، امانیه و سایر مناطقی که در غرب اهواز هستند با مشکل قطعی و یا  افت فشار آب مواجه شده اند و مناطق شرق اهواز هیچ مشکلی ندارند.

حقیقی پور گفت: اکنون باتوجه به مشکل ایجاد شده از مردم شهرستان اهواز درخواست کرده ایم تا صرفه جویی را در اولویت قرار دهند تا بتوانیم مشکل قطعی را هرچه سریعتر برطرف کنیم.

به گزارش ایرنا به دلیل پاره ای از تعمیرات اساسی در تصفیه خانه شماره ۲ اهواز آب برخی مناطق  به ویژه محله‌های واقع در غرب اهواز و بخشی از شرق اهواز با قطع یا افت فشار مواجه شدندکه این امر آنان را غافلگیر کرده و شهروندان مجبورند برای تامین آب مورد نیاز به شرق اهواز مراجعه کنند.

مناطق کیان آباد، کیانپارس، کیانشهر، امانیه، لشکر، کمپلو شمالی و جنوبی، گلستان، کوی سعدی، عین ۲، ملاشیه، کوی مندلی، کوی نیرو، الصافی، سید خلف، زردشت، کوی علوی، شهرک اهواز، شهرک دانشگاه، فرهنگشهر،کوی استادان، منازل صدا و سیما و در ساعاتی نیز مناطق آخر اسفالت، زند، جمهوری و پاداد با قطعی یا افت فشار مواجه شده اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار