تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۱۷۵۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اسفندماه اندیمشک با طعم تلخ کرونا
 امسال با تداوم انتشار ویروس کرونا و آغاز موج چهارم آن در کشور ، خریدهای نوروزی و اشتیاق اسفندماه با طعم تلخ کرونا همراه شده لذا هوشیاری بسیار زیاد مردم در چنین شرایطی برای کنترل شیوع فاجعه بار بیماری ضروری است.

 همه ساله در چنین روزهایی در ایام اسفند با آغاز شمارش معکوس برای سال نو مردم با شوق برای خریدهای نوروزی اقدام می کردند.در دومین سال متوالی  حضور مهمان منحوس و ناخوانده کرونا در جامعه ، نه تنها این ایام را با شرایط بسیار خاص همراه کرده بلکه انتشار ویروس جهش یافته انگلیسی لزوم همراهی حداکثری مردم برای خودداری از ترددهای غیرضرور را مضاعف کرده است.

یکی از مهمترین نکاتی که نیاز است از سوی مردم جدی تر گرفته شود پرهیز از حضور در مراکز شلوغ و پر ازدحام می باشد، بازارها دراین ایام از جمله اماکن پرخطری هستند که مردم باید رعایت پروتکل ها را در این مکان های شلوغ بسیار جدی تر رعایت کنند.

ایجاد ساز و کار مناسب برای کاهش ازدحام در مراکز و اصناف با توجه به روزهای پایانی سال ضروری است.ترددهای غیر ضروری مردم در سطح شهر و مراکز شلوغ ، حضور در دورهمی ها ، مراسم عزا و عروسی و ساده انگاری شرایط ، تهدیدهایی بسیار جدی برای سلامت عمومی هستند.

در شرایطی که ویروس جهش یافته انگلیسی همه مردم در سنین مختلف را نشانه رفته ، همراهی عمومی و بسیج مردم و مسوولین برای قطع زنجیره انتقال ویروس بسیار لازم است.

مریم ظهرابی یکی از شهروندان اندیمشک به خبرنگار ایرنا گفت:وضعیت هشدار دهنده کرونا در استان خوزستان ، نیازمند همکاری مردم است، تنها در صورت همکاری بیشتر مردم برای رعایت پروتکل ها ، شاهد کاهش انتشار ویروس خواهیم بود و در صورت بیخیال شدن مردم شاهد تبعات سنگین خواهیم بود.

وی افزود: با وجود اصرار فرزندان خردسالم برای خرید نوروزی ، خریدها و جشن های خود را تا رسیدن به وضعیت عادی تعطیل کرده ایم.

رضا صفرزاده دیگر شهروند اندیمشکی هم گفت: مردم باید هوشیار باشند و برای اینکه خریدهای نوروزی امسال با طعم تلخ کرونا و خدای ناکرده مرگ عزیزانمان همراه نشود است همه باید هوشیار باشیم.

یکی از فروشندگان اندیمشکی هم گفت: اگرچه خریدهای مردم نسبت به سال های قبل کاهش داشته اما هنوز هم عده ای از مردم با عادی پنداشتن شرایط بدون رعایت پروتکل ها اقدام به خرید می کنند.

وی افزود: با وجود ضررهای ناشی از انتشار ویروس برای ما بازاریان ، اما سلامت مردم و شکست کرونا برای ما بسیار مهم تر است و استدعا دارم مردم پروتکل ها را جدی بگیرند.

وی بیان کرد:برخی از شهروندان زدن ماسک در مراکز خرید و در ترددهای سطح شهر رعایت پروتکل ها را جدی نمی گیرند که نه تنها برای سلامت خودشان بلکه برای سلامت بسیاری از مردم خطرناک است.

نگار فرزادفر یک شهروند دیگر هم گفت: به عنوان یک شهروند اندیمشکی از همه همشهریان تقاضا دارم از حضور در مراسم عزا و عروسی و مراکز پرتجمع خودداری کنند.

وی گفت: وقتی فرزند نوجوانم به کرونا مبتلا شد، حساسیت ما برای رعایت پروتکل ها و خودداری از حضور در مراکز پرتجمعی مانند بازار مضاعف شد.

وی افزود:در صورت خریدهای ضروری ، رعایت جدی پروتکل ها ، استفاده از  ۲ ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را مورد توجه جدی قرار می دهیم.

فرماندار شهرستان اندیمشک هم  با اشاره به روند افزایشی شیوع بیماری کرونا در استان گفت:یکی از مهمترین عوامل انتشار بیماری در اندیمشک دورهمی های خانوادگی و عادی انگاری شرایط از سوی شهروندان است.

پیمان جهانگیری افزود:با توجه به وضعیت پیش آمده ، همه امکانات در شهرستان برای مقابله با کرونا بسیج شده است و تدابیر سخت گیرانه در شهرستان اعمال می شود.

وی اظهار داشت: بازرسی ها تشدید شده و گروههای مشترک بازرسی به شدت شرایط را نظارت و رصد می کنند.

وی گفت: مانورهای ویژه با ۲ دستگاه آمبولانس با همراهی گروههای ویژه بهداشت و درمان و همچنین خودروهای سیار برای اعلام هشدار به شهروندان و اطلاع رسانی حداکثری به مردم فعال هستند.

جهانگیری گفت:محدودیت های ترافیکی از ساعت ۲۱ شب الی چهار صبح اعمال شده و با تلاش جدی دستگاههای ذیربط در حال اجرا است.

وی  از مردم خواست با توجه به وضعیت حساس و شکننده موجود از حضور در تجمع های پرخطر  خودداری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیمشک هم گفت:طبق طرح شهید سلیمانی ۱۱ نفر از شهروندان اندیمشکی به دلیل شرکت در مراسم ختم به کرونا مبتلا شدند.

یحیی میثم افزود:از این افراد سه نفر در بیمارستان بستری شده اند و مابقی هم قرنطینه شده اند.

وی بیان کرد: طرح شهید سلیمانی با جدیت و قاطع در شهرستان در حال اجرا است و تلاش جدی در شهرستان برای کنترل وضعیت در حال انجام است.

رییس مرکز بهداشت اندیمشک هم با توجه به قاطعیت در اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: ۷۸۰ مورد بیمار درگیر شناسایی  و در منزل مراقبت شده اند .

فریدون کاظمی افزود: ۶۶۵  مورد تست تشخیصی و سه هزار و ۸۷۰ مورد بازدید داشته ایم که ۳۵۲ مورد تخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی افزود:۸۹ خانوار دارای بیمار از بسته های حمایتی غذایی بسیج و هلال احمر برخوردار شده اند.

وی از فرماندار و شورای تامین و دستگاههای اجرایی اندیمشک برای تلاش گسترده در مقابله با انتشار ویروس کرونا قدردانی کرد.

شهرستان اندیمشک در شمال خوزستان در وضعیت نارنجی قرار دارد
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار