تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۱۷۵۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهروندان با استفاده از ماسک، حقوق اجتماعی را رعایت کنند
 رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: شهروندان باید با استفاده از ماسک، حقوق اجتماعی را رعایت کنند تا شاهد کنترل کرونا باشیم.

رضا پورآیین  افزود: باید نشان دهیم در فهم، درک و شعور اجتماعی بالایی قرار داریم و با رعایت پروتکل‌ها به یکدیگر کمک کنیم.
وی با بیان اینکه نباید کم کاری خودمان را با کم کاری و اهمال دیگران توجیه کنیم، گفت: باید با رعایت موازین بهداشتی و استفاده از ماسک، شور و حال آخر سال را حفظ کنیم.
رییس مرکز بهداشت دزفول اظهارداشت: افراد در ارتباط با ۲ مورد مبتلا به کرونای انگلیسی را به شدت رصد می‌کنیم و برای کنترل این ویروس از آنها تست سریع و pcr می‌گیریم؛ ویروس انگلیسی در شهرستان در حال چرخش است و شهروندان باید بیشتر توجه داشته باشند.
وی از مردم خواست از دورهمی در روز پدر خودداری کنند چراکه در حال ورود به پیک دیگر کرونا هستیم که تجربه خوشایندی برای هیچکس نخواهد بود؛ اگر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم وارد وضعیت سخت‌تری خواهیم شد.
پورآیین گفت: اگرچه کسب و کارها دچار آسیب جدی شده‌اند اما سلامتی در اولویت است و محدودیت‌ها در راستای جلوگیری از تجمع غیرضروری اعمال شده‌اند.
وی افزود: ویروس جهش یافته سرعت انتشار بالایی دارد و نسبت به قبل تمام گروه‌های سنی نوجوانان، جوانان و کودکان را نیز درگیر می‌کند ضمن اینکه سرعت انتشار این ویروس بین 
افراد مسن و یا افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند بدلیل ضعف سیستم ایمنی زیادتر است.
رییس مرکز بهداشت دزفول بهترین اقدام در شرایط کنونی را رعایت پروتکل‌ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک عنوان و بیان کرد: این ویروس در همه جا وجود دارد؛ اگر تخت‌های بیمارستانی تکمیل شدند امکان ارائه خدمات درمانی به بیماران نیست.
وی خواستار خودداری مردم از ترددهای غیرضروری شد و افزود: این ویروس به اداره‌ها هم کشیده شده لذا از مردم  تقاضا می‌شود مثل گذشته همکاری لازم را داشته باشند.
پورآیین با بیان اینکه هرچه ویروس بیشتر جهش یابد، کنترل آن سخت تر می‌شود، گفت: وزارتخانه تمهیدات خوبی برای کنترل مرزها اجرا کرده است که امیدواریم با همکاری مردم بهتر شود.
وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در جامعه و بین صنوف بویژه نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها کاهش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: بی‌مسوولیتی برخی افراد و لج بازی برای برگزاری مراسم و تجمع‌ها مشکل ساز شده است که از مردم درخواست می‌شود این لج بازی‌ها را کنار بگذارند.

وی افزود: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی یک نوع جرم اجتماعی است و همه باید متوجه قضیه باشند.

شهرستان دزفول در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و تاکنون ۲ مورد مثبت کرونای انگلیسی در این شهرستان مشاهده شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار