تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۱۷۵۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی را به کودکان آموزش دهیم
 رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به تهدیدات و فرصت‌های فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان گفت: در عرصه فضای مجازی با کودکان و نوجوانان کنجکاوی مواجه هستیم که اسیر جذابیت‌ها و هیجانات این فضا شده و درمواردی نیز به‌واسطه نداشتن دانش و آگاهی کافی، خود و خانواده‌شان را گرفتار می‌کنند.

سرهنگ شاهین حسنوند اظهار داشت: والدین نسبت به اهمیت حفظ حریم خصوصی و عدم افشای اطلاعات شخصی و خانوادگی در فضای مجازی به کودکان خود آموزش کافی را دهند و از آنان بخواهند تا اطلاعات خصوصی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

وی افزود: بهتر است والدین به‌ صورت مداوم تاریخچه جستجوی تبلت یا گوشی هوشمند فرزند خود در فضای مجازی کنترل کنند تا بتوانند در صورت استفاده آگاهانه یا نا آگاهانه از محتوای نامناسب، اقدامات و عکس‌العمل صحیحی از خود نشان دهند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان ادامه داد: به فرزندان خود بیاموزند از گشودن پیام‌هایی که از افراد ناشناس با عناوین جذاب و عکس‌های خاص دریافت  می‌کنند اجتناب کنند زیرا ممکن است سبب انتشار بدافزار در سیستم یا گوشی هوشمند آنها شود.

سرهنگ حسنوند گفت: اگر احساسات فرزندان خود را درک کنیم و با تمام توجه به سخنان آنان گوش فرا دهیم، در حقیقت زمینه بهبود یادگیری آنان در شرایط کرونا را فراهم کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: باید خانواده‌ها را با مخاطرات فضای مجازی و راهکارهای درست و ایمن برخورد با این خطرات آشنا کنیم تا بتوانیم خسارت‌های مادی و معنوی حضور کودکان و نوجوانان کنجکاو در فضای مجازی را به حداقل برسانیم.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به کنترل حفظ امنیت و حریم خصوصی کودکان در شبکه‌های اجتماعی به والدین توصیه کرد : مراقب باشند کودکان کم سن بدون نظارت از فضای مجازی استفاده نکنند، تنظیمات امنیت و حریم خصوصی دستگاه را به طور مرتب بررسی کنند، از نرم افزارهای مراقبتی استفاده کنند، سعی کنند عادت‌های کودکان و نوجوانان خود را بشناسند،در مورد فناوری‌های جدید به روز باشند و نیز اتصال اینترنت برای فرزندان را در اتاق خصوصی ممنوع کنند .


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار