تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۱۷۵۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان:
فعالیت در باشگاه‌ها از سریع‌ترین راه‌های انتقال کرونا / ماسک‌های مرطوب بدون کارایی هستند
  رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان می‌گوید فعالیت در باشگاه‌ها می‌تواند یکی از راه‌های سریع انتقال ویروس کرونا باشد.

منصور روزدار  اظهارکرد: به دلیل رعایت نکردن استانداردهای بهداشتی و پیشگیری، وارد پیک کرونا شدیم و این حلقه باید بشکند. شکست این حلقه نیز راهکارهای متعددی دارد که یکی از مهمترین راهکارها رعایت استانداردهای بهداشتی و پروتکل های بهداشتی است. یکی از این موارد نیز جلوگیری از تجمع افراد است زیرا تجمع، انتقال ویروس کرونا را بیشتر می کند و باتوجه به قرمز بودن برخی شهرهای خوزستان و دستورالعمل ستاد کرونا، یکی از مشاغلی که تعطیل اعلام شد، اماکن ورزشی و استخرها بود، آن هم به دلیل تجمعی که گاها صورت می گیرد.

وی با بیان این که در حال حاضر تمام مسابقات، اماکن ورزشی و استخرها و اماکن آبی در خوزستان به دلیل وضعیت موجود، تعطیل هستند افزود: باشگاه ها باید به این مهم توجه کنند و نظارت و بازرسی از باشگاه‌ها توسط اداره کل ورزش و بازرسی استان انجام می شود و اگر تخلفی اتفاق بیافتد، برخورد قضایی انجام می شود. همچنین اداره کل ورزش استان و هیات پزشکی ورزشی خوزستان بازرسی مستمر از باشگاه ها را مدنظر قرار داده‌اند و اگر تخلفی را مشاهده کنیم به مراجع مربوطه اعلام کرده و برخورد لازم صورت می گیرد زیرا بحث ایمنی و سلامت جامعه مطرح است و باید سریع اقدام کنیم. در هر صورت بازرسان ما به صورت نامحسوس بر باشگاه ها نظارت دارند.

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان درباره تاثیر فعالیت باشگاه در انتقال ویروس کرونا، گفت: در استانداردهای جهانی، تماس مستقیم با بیمار مهمترین راه انتقال خواهد بود که در باشگاه ها به علت تجمیع افراد و ورزشکاران و گاها استفاده مشترک از امکانات ورزشی، قطعا انتقال ویروس کرونا خیلی بالاتر خواهد رفت. افراد در باشگاه ها حتی اگر ماسک هم بزنند باتوجه به مرطوب شدن ماسک، آن ماسک کارایی خود را از دست می دهد و راهی برای پیشگیری نیست. بنابرابن فعالیت در باشگاه ها می تواند یکی از راه های سریع انتقال ویروس کرونا باشد.

وی گفت: مردم باید باور داشته باشند که بیماری کرونا هنوز پابرجا است و با همان قدرت و شرایط بدِ قبلی پیش می رود و باور نکنند که بیماری ضعیف شده است. کرونا هنوز هم آلودگی وسیعی در سطح شهرها و بین مردم ایجاد می کند و متاسفانه تعداد کشته ها نیز بسیار بوده است. پس رعایت پروتکل های بهداشتی در محل خانه، بیرون، محل کار و باشگاه ها الزامی است زیرا افراد آلوده به این ویروس مشخص نیستند و حتی نمی دانیم خودمان آلوده هستیم یا خیر. خود ما در همان زمانی که علائم نداریم ولی آلوده به این ویروس هستیم، می توانیم آن را به دیگران انتقال دهیم. متاسفانه رعایت نکردن نکات بهداشتی باعث شده که آمار مبتلایان افزایش پیدا کند و افزایش آمار نیز یعنی ارائه خدمات درمانی محدود می شوند. باور کنیم که کادر درمان خسته و فرسوده شده اند و امکانات درمانی مخصوصا تخت های ویژه محدود هستند. بنابراین اگر رعایت نکنیم، شک نکنیم این پیک یا پیک های بعدی می توانند یک فاجعه کشوری باشند و سبب مرگ خیلی از عزیزان شوند اما با رعایت پروتکل ها می توانیم حلقه انتقال را بشکنیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار