تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۲۱۷۵۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه اندازی مرکز خدمات جامع سلامت منتخب شماره 6 (عین دو)
به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت غرب اهواز، دکتر مهران احمدی بلوطکی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از ره اندازی پنجمین مرکز منتخب در واحدهای تحت پوشش مرکز بهداشت غرب اهواز خبر داد.

وی با اعلام این خبر، افزود: در راستای اجرای برنامه مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹ به شیوه محله و خانواده محور با اولویت دسترسی ساکنین منطقه عین دو، پنجمین مرکز منتخب در این منطقه راه اندازی شد.


احمدی گفت: مراکز منتخب ۱۶ ساعته از طریق نمونه گیری از افراد مشکوک نقش مهمی در تشخیص به موقع افراد مبتلا به کووید 19 را دارند که همین امر در کاهش شیوع انتقال بیماری بسیار موثر می باشد.


رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در خصوص اهم فعالیتهایی که در این مراکز انجام می شود خاطر نشان کرد: در هر مرکز منتخب کرونا یک پزشک، مراقب سلامت، پذیرش و نمونه‌گیر حضور دارند، ویزیت، نمونه‌گیری، آموزش مبتلایان، ثبت اطلاعات بیماران، شناسایی و پیگیری افراد در تماس با مبتلایان به کووید-۱۹ازجمله شرح وظایف تیم سلامت در این مراکز می‌باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در مراکز منتخب کرونا علاوه بر نمونه‌گیری تست PCR برای افراد واجد شرایط و تست سریع کرونا از نزدیکان و افراد در معرض تماس با بیماران به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: پیش از این 4 مرکز خدمات جامع سلامت منتخب 8،5 و 10 به ترتیب در مناطق کیان آباد، کمپلو نبش خیابان فیض و فرهنگ شهر، خیابان امنیت راه اندازی شده است.
:
:
:
آخرین اخبار