تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۲۱۷۴۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
متخلف سم پاش برای پرندگان در دشت آزادگان دستگیر شد
 سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست دشت آزادگان موفق به دستگیری متخلف سم ریزی برای پرندگان (کبوتر سانان) شدند.

سید مهدی نژاد حسینی بیان کرد: بر اساس گزارش واصله مبنی بر سم ریزی در مزارع حوزه استحفاظی دشت آزادگان، مأموران این یگان با خودروی شخصی به محل تخلف عزیمت شدند.

وی با بیان اینکه افراد متخلف دو نفر هستند، افزود: پس از کمین چهار ساعته و تهیه مستندات و فیلم‌برداری، متخلفان به هنگام خروج، یک نفر از آنها از محل متواری می‌شود و نفر متخلف دستگیر و ادوات آنها توقیف شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان بیان کرد: از متخلف مذکور تعداد ۷۳۲ قطعه پرنده از نوع قمری معمولی و یاکریم و یک دستگاه موتورسیکلت و یک عدد گوشی تلفن کشف و ضبط شد.

نژاد حسینی با بیان اینکه وسعت سم زیری به مساحت تقریباً سه هکتار بوده که متخلفان با آغشته گردن گندم به سم این اقدام ناپسند را انجام داده‌اند، اظهار کرد: پس از تفهیم اتهام و گرفتن تعهدات مبنی بر احضار متخلف متواری، صورت‌جلسه نامبرده تشکیل و به مراجع قضائی معرفی شد.

وی یادآور شد: برابر با مصوبه ۴۴۳ شورای عالی حفاظت از محیط زیست بهای ضرر و زیان وارده بر محیط زیست به ازای هر قطعه پرنده چهارصد هزار ریال تعیین شده است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار