تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۱۷۴۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روند صعودی مراجعه به بیمارستان رازی اهواز / تکمیل تمام تخت‌های جنرال و ویژه
  رئیس بیمارستان رازی اهواز با بیان اینکه مراجعه به بیمارستان روند صعودی بدی دارد، گفت: با توجه به ازدحام بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان و پر شدن تمام تخت‌های جنرال و ویژه، با کمبود تخت برای ارائه خدمت مواجه شدیم و بیمارستان‌های دیگر وارد چرخه کرونا شدند.

دکتر ماندانا قنواتی  اظهار کرد: با توجه به اینکه در دی‌ماه وضعیت خوزستان در حالت آبی قرار گرفت، بخش‌هایی از بیمارستان رازی از چرخه کرونا خارج و خدمات دیگری به بیماران ارائه می‌شد اما از دو هفته پیش که پیک جدید بیماری در خوزستان آغاز شده، با افزایش ورودی بیماران به تریاژ مواجه شده‌ایم و آلارم افزایش ابتلا به کرونا مجددا به صدا درآمد.

وی با بیان اینکه روزانه مراجعه به بیمارستان تصاعدی است، افزود: در پی این شرایط، بخش‌های دیگر تعطیل و بیمارستان با همه ظرفیت در حال ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا است.

رئیس بیمارستان رازی اهواز با بیان اینکه مراجعه به بیمارستان روند صعودی بدی دارد، گفت: با توجه به ازدحام بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان و پر شدن تمام تخت‌های جنرال و ویژه، با کمبود تخت برای ارائه خدمت مواجه شدیم و بیمارستان‌های دیگر وارد چرخه کرونا شدند.

وی افزود: در پیک اول کرونا، بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز به عنوان بیمارستان معین کرونا وارد چرخه نشد اما در این پیک به یکی از بیمارستان‌های پذیرای کرونا تبدیل شد و هر شب بیماران مبتلا به کرونا را به این بیمارستان اعزام می‌کنیم.

قنواتی تصریح کرد: در حال حاضر هر شب بیماران را از بیمارستان رازی به بیمارستان امام جابه‌جا می‌کنیم.

وی گفت: در پیک جدید بیماری، سرایت و انتقال شدیدتر است و این وضعیت منجر به درگیری تعداد زیادی از مردم شده است به گونه‌ای که بیمارستان رازی به تنهایی از عهده این حجم بیماران برنیامده است.

رئیس بیمارستان رازی اهواز افزود: در جهش جدید بیماری، بیماران بدحال‌تر هستند و سن مبتلایان کاهش یافته است اما مردم باید توجه کنند که مراجعه زودهنگام و با کوچکترین علائم به مراکز درمانی موجب می‌شود بیماران زودتر تحت درمان قرار بگیرند و بدحال نشوند.

قنواتی گفت: در پیک‌های قبلی بیماری گفته می‌شد که افراد دارای علائم ضعف و بی‌حالی، تب و یا بدن درد در منزل بمانند و اگر اکسیژن خون پایین آمد و تنگی نفس و سرفه پیدا کردند به بیمارستان مراجعه کنند اما اکنون می‌گوییم هر کسی سردرد، ضعف و بی‌حالی، تب و بدن درد داشت باید روز سوم پس از بروز علائم حتما به بیمارستان مراجعه کند زیرا ممکن است درگیری ریه این افراد بدون اینکه اکسیژن خون پایین بیاید، زیاد باشد و اگر زودتر درمان شوند، درمان بهتر پاسخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: در این جهش بیماری، اگر دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی رعایت نشوند، کسی نمی‌تواند از ابتلا در برود.

رئیس بیمارستان رازی اهواز با بیان اینکه در این پیک بیماری نیاز به ICU افزایش یافته است، ادامه داد: در حال حاضر در بخش‌های ICU جوانان ۲۵ تا ۴۵ ساله که بیماری زمینه‌ای ندارند، بستری شده‌اند. در جهش جدید بیماری، همه مستعد بدحال شدن هستند، حتی اگر بیماری زمینه‌ای نداشته باشند.

قنواتی با اشاره به درگیری‌های خانوادگی، گفت: به طور مثال همه اعضای یک خانوده پنج نفره درگیر شده بودند که سه نفر از این تعداد که درگیری شدیدی داشتند، بستری شدند اما علائم دو نفر دیگر هنوز به حدی نرسیده بود که نیاز به بستری داشته باشند. جوان‌ترین عضو این خانواده یک دختر ۲۰ ساله بود که بیماری زمینه‌ای نداشت اما از همه بدحال‌تر بود.

وی با بیان اینکه ظرفیت درمان و دارو محدود است، گفت: مردم باید از ابتلا به کرونا پیشگیری کنند تا مجبور نشوند شرایط سخت بیماری و زجر تنفسی را تحمل کنند. اگر همه مردم از ماسک استفاده می‌کردند و در تجمعات حضور پیدا نمی‌کردند، وضعیت اینگونه نبود.

رئیس بیمارستان رازی اهواز گفت: در حال حاضر درمان‌های قبلی روی این بیماری تاثیر نسبی دارند بنابراین درمان‌ها را زودتر و برای افرادی که درگیری کمتری دارند، انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان رازی، بیان کرد: اکنون روزانه ۱۷۰ بیمار در بیمارستان رازی بستری می‌شوند و حدود ۵۰ تا ۶۰ مورد از این تعداد، در بخش‌های ویژه بستری می‌شوند. البته این آمار به جز بستری‌های اورژانس است. روزانه ۳۰ تا ۴۰ نفر نیز در اورژانس بستری می‌شوند.

قنواتی بیان کرد: با توجه به این شرایط مردم باید بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند. از مردم خواهش می‌کنیم تنها برای کار ضروری از منزل خارج شوند اما با توجه به شدت سرایت پذیری بیماری، در صورتی که فردی در جای شلوغ حضور پیدا می‌کند باید از دو ماسک استفاده کند.

رئیس بیمارستان رازی اهواز گفت: با توجه به طولانی شدن روند بیماری، کادر درمان به شدت خسته شده‌اند. قبلا مردم بیشتر از مدافعان سلامت حمایت می‌کردند اما اکنون مردم بی‌خیال رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده‌اند.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان برای اولین بار به کرونا مبتلا شده‌اند؛ این افراد با این تصور که در طول این یک سال به کرونا مبتلا نشده‌اند و بدن مقاومی دارند، بی‌محابا در اجتماعات شرکت کردند و از ماسک استفاده نکردند اما اکنون به نوع بد و شدید بیماری مبتلا شده‌اند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار