تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۱۷۴۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وضعیت اصناف اهواز، بغرنج و اسفناک است
  نایب رئیس اتاق اصناف اهواز با بیان اینکه در شرایط گسترش شیوع کرونا در خوزستان اصناف در وضعیتی بغرنج و اسفناک قرار دارند، گفت: در حال حاضر علی رغم تعطیلی اصناف شاهد تردد مردم در بازار هستیم و دستفروشان جای مغازه‌داران در بازار را پر کرده‌اند.

غلامعلی گلزار با اشاره به آخرین وضعیت اصناف در اهواز با افزایش شیوع کرونا، اظهار کرد: وضعیت اصناف بغرنج و بسیار اسفناک است؛ خریدهای شب عید سال گذشته روی دست اصناف مانده است. امید اصناف به بهتر شدن وضعیت در آستانه شب عید امسال بود اما امسال نیز وضعیت مانند سال گذشته رقم خواهد خورد.

وی گفت: متاسفانه وعده‌های دولت برای کمک به اصناف تنها در حد شعار بوده و به عمل نرسیده است. وقتی که ادارت تعطیل می‌شوند، کارمندان حقوق خود را دریافت می‌کنند اما با تعطیل شدن اصناف، عملا درآمد واحدهای صنفی قطع می‌شود.

نایب رئیس اتاق اصناف اهواز افزود: یک سال است که اصناف شرایط مناسبی ندارند و بارها به دنبال اعتصاب بودند که ما جلوی آن‌ها را گرفتیم. هفته گذشته در در جلسه‌ای با فرماندار اهواز به آقای عالمی نیسی هشدار دادم که مشکلات اصناف آتش زیر خاکستر هستند و اصناف تاکنون به خوبی همکاری کرده‌اند.

گلزار با اشاره به تعطیلی یک ساله تالارها تصریح کرد: کسی که مراسم عروسی دارد به جای تالار، در باغ‌ها به صورت غیرقانونی و با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به برگزاری جشن‌های خود می‌کنند. در این یک سال، دولت به جای پیدا کردن راهکار برای تالارها، تنها اقدام به تعطیل کردن آن‌ها کرد.

وی بیان کرد: دولت تمامی مشکلات را بر دوش بازار و اصناف گذاشته است و راحت‌ترین راهکار برای دولت، تعطیل کردن بازار است. در حال حاضر علی رغم تعطیلی اصناف شاهد تردد مردم در بازار هستیم و دستفروشان جای مغازه‌داران در بازار را پر کرده‌اند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار