تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۱۷۴۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حرم علی بن مهزیار اهوازی غبارروبی شد
 مراسم غباررویی و عطرافشانی آستان مطهر علی بن مهزیار اهواز به مناسبت فرا رسیدن میلاد امام محمد تقی (ع) روز دوشنبه برگزار شد.

 به مناسبت فرا رسیدن میلاد امام محمدتقی(ع)، آیین غبارروبی و عطر افشانی حرم علی بن مهزیار اهوازی و قبور شهدا روز دوشنبه با حضور آیت الله ابوالحسن حسن زاده مدرس حوزه علمیه، حجت الاسلام مرتضی خاکباز مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، احمد علیپور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اهواز، و جمعی از بزرگان عشایر و طوایف استان در آستان مقدس علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد.

آیت الله حسن زاده در این مراسم اظهار داشت: علی بن مهزیار اهوازی در بین پیروان ائمه درخشش خاصی دارد، او در گسترش علم و فرهنگ نقش استثنایی داشته است و یکی از افتخارات بزرگ مردم استان و اهواز به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه تاریخ اهواز با معرفت به اهل بیت گره خورده است افزود: اینکه عده‌ای گمان کنند که می توانند با استفاده از نقشه های شوم خود در معرفت و محبت مردم خوزستان به اهل بیت خلل ایجاد کنند، اشتباه تصور کرده اند زیرا مردم اجازه نمی دهند کسی برخلاف این مسیر گام بردارد.

این مدرس حوزه علمیه خوزستان گفت: علی بن مهزیار اهوازی از برترین اصحاب امام جواد (ع) بود از این رو برگزاری آیین غبارروبی این بقعه متبرکه در روز ولادت این امام بزرگوار بسیار مناسب است.

وی افزود: در سال‌های اخیر شاهد اقدامات ارزنده فرهنگی و معنوی آستان علی بن مهزیار و ارائه خدمات از سوی آن به مردم هستیم که امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد. 

آیت الله حسن زاده با بیان اینکه نقش علی بن مهزیار برای تمام شیعیان آشکار است افزود:  خوشبختانه وضعیت فعلی حرم نسبت به قلب بهتر شده و محوطه سازی خوبی صورت گرفته است و امیدواریم طرح جامع علی بن مهزیار مرحله به مرحله پیش برود. 

وی بیان کرد: در حاضر یکی از مهمترین اماکن فرهنگی و معنوی استان حرم علی بن مهزیار اهوازی است و پیش از شیوع کرونا شاهد حضور گسترده مردم در این مکان بودیم.

گفتنی است، علی بن مهزیار اهوازی از صحابه جلیل القدر حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، حضرت امام هادی(ع)، امام جواد(ع) و امام حسن عسکری بوده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار